۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۸۳۴۳۲

دستی که آبروی ایران شد

دستی که آبروی ایران شد
انتظار رهبر معظم انقلاب برای تولید واکسن ایرانی و استفاده از این واکسن مانند همه مردم و در نوبت مقرر ، بازتاب فراوانی در رسانه‌های منطقه داشت که در قالب ۱۰ پیام مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، دریافت دوز اول واکسن ایرانی ضد کرونا «کوو ایران برکت» توسط رهبر معظم انقلاب که بنا به تاکید خود ایشان همانند همه مردم و در نوبت مقرر انجام شد، از چند جهت بازتاب فراوانی در رسانه‌های جهانی و از جمله رسانه‌های منطقه داشت.

رسانه های عربی خاورمیانه از جمله طرف‌هایی بودند که با انتشار خبر دریافت واکسن ایرانی توسط رهبر انقلاب به بررسی و تحلیل آن پرداختند. شبکه‌های تلویزیونی عربی زبان المیادین، روسیا الیوم، الایام، آسیا، النجباء، الاتجاه، المنار، العهد، القرطاس این خبر را در همان ساعت‌های اولیه پوشش دادند.

پایگاه‌های اینترنتی انصارالله، العهد، الشرق الاوسط، لبنان ۲۴، المصری الیوم، الیوم السابع، البوابه، اللواء، النشره، الشروق، النهار، الاهرام، السیاسه یمن، خبرگزاری اسپوتنیک، الاخبار لبنان، الرای العام و رادیو النور نیز این خبر را بازتاب دادند و در عنوان‌های خود به ایرانی بودن این واکسن اشاره کردند.

روایت رسانه‌های عربی از ۱۰ پیام استفاده رهبر انقلاب از واکسن ایرانی +عکس

 شبکه المیادین در این زمینه با نشر خبر مذکور تاکید کرد، امام سید علی خامنه‌ای همانطور که خودشان فرمودند، حاضر به دریافت واکسن خارجی نبودند و تا زمان رسیدن واکسن ایرانی منتظر ماندند.

این رسانه افزود، رهبر معظم انقلاب ایران معتقدند تا زمانی که امکان پیشگیری و درمان در داخل خانه وجود دارد چرا نباید از آن استفاده کرد؟ ایشان همچنین هرگز حاضر نشدند که خارج از نوبت واکسن دریافت کنند و همانند همه مردم در نوبت دریافت واکسن ماندند.

المیادین با اشاره به اینکه رهبر انقلاب با اعتماد به علم جوانان ایرانی واکسن ایرانی را دریافت کردند، تاکید کرد ایران ششمین کشور جهان و نخستین کشور خاورمیانه است که توانایی تولید واکسن ضد کرونا را دارد. همچنین اثربخشی و نتایج مثبت این واکسن موجب شده تا استفاده گسترده و داوطلبانه از واکسن ایرانی در این کشور گسترش یابد.

پایگاه خبر العهد لبنان نیز از جمله رسانه‌هایی بود که این خبر را بازتاب داده و نوشت، ایرانی‌ها در تولید داخلی واکسن ضد کرونا توانایی خود را به اثبات رساندند و امام سید علی خامنه‌ای از ابتدا اصرار داشتند واکسن ایرانی دریافت کنند. امام خامنه‌ای همچنین هرگز فکر نکردند که واکسن ضد کرونا را خارج از نوبت دریافت کنند و مانند سایر مردم و زمانی که افراد بالای ۸۰ سال این واکسن را دریافت می‌کردند، اقدام به تزریق آن کردند. این موضوع همچنین تجربه موفق ایرانی‌ها در تولید واکسن را به عنوان نخستین کشور در منطقه غرب آسیا نشان می‌دهد.

روایت رسانه‌های عربی از ۱۰ پیام استفاده رهبر انقلاب از واکسن ایرانی +عکس

گزارشگر شبکه المنار نیز با انتشار تصاویر ویدئویی از دریافت واکسن ایرانی ضد کرونا اعلام کرد که امام سید علی خامنه‌ای واکسن تولید داخلی این کشور که به دست جوانان ایرانی به مرحله تولید رسیده را دریافت کرد. این امر شایستگی ایرانی‌ها در ارائه واکسن داخلی را نشان می‌دهد و این کشور را در جهان و در منطقه به ترتیب در رتبه اول و ششم کشورهایی که موفق به تولید واکسن ضد کرونا شده‌اند قرار داد.

گزارشگر المنار همچنین با تاکید بر توانمندی ایرانی‌ها در زمینه علمی و تولید واکسن ضد کرونا اظهار داشت که این موفقیت نتیجه تلاش‌های جوانان ایرانی است.

روزنامه لبنانی الاخبار نیز یکی از سرفصل‌های اخبارمهم خود را به انتشار خبر دریافت واکسن ایرانی ضد کرونا توسط رهبر انقلاب اختصاص داده و نوشت، این امر موفقیت دانشمندان ایرانی در رسیدن به فناوری تولید واکسن ضد کرونا را نشان می دهد.

علاوه بر رسانه‌های وابسته به مقاومت در منطقه، رسانه‌های مستقل و حتی معارض عرب زبان نیز از بازتاب خبر دریافت واکسن ایرانی ضد کرونا توسط رهبر انقلاب بازنماندند. در همین راستا پایگاه خبری عربی ۲۱ گزارش داد که رهبر انقلاب ایران واکسن تولید داخل این کشور را دریافت کرد.

عربی ۲۱ در ادامه با اشاره به اینکه ایران در جمع کشورهای جهان که موفق به تولید واکش ضدکرونا شده‌اند قرار گرفته است، اعلام کرد، ایرانی‌ها درحال تزریق دوز دوم واکسن ایرانی به مردم خود هستند. در شرایطی که ایران تحت محاصره و تحریم‌های شدید ایالات متحده در زمینه‌های مختلف قرار دارد، تلاش می‌کند تا واکش ضد کرونا ۸۳ میلیون جمعیت خود را در داخل تولید کند.

این رسانه تاکید کرد که رهبر انقلاب ایران، از ابتدای ۲۰۲۱ ورود واکسن انگلیسی و آمریکایی به داخل ایران را ممنوع اعلام کرده و هشدار داد که این واکسن‌ها می‌توانند کشور را آلوده کنند. همچنین اغلب ایرانی‌های واجد شرایط دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و متخصصان این کشور درحال آزمایش روی ۴ نوع واکسن هستند تا به تولید انبوه برسانند.

روایت رسانه‌های عربی از ۱۰ پیام استفاده رهبر انقلاب از واکسن ایرانی +عکس

پایگاه تحلیلی-خبری العصرالدولیه نیز با ارائه یک گزارش تحلیلی از دریافت واکسن ضد کرونای ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب ۱۰  دلیل برای اینکه ایشان واکسن ایرانی دریافت کردند و نیز پیام‌های این اقدام را به این شکل مورد بررسی قرار داد:

-اینکه امام سید علی خامنه‌ای منتظر تولید واکسن ایرانی ماند بیانگر اعتماد ایشان به علم جوانان ایرانی است.

-دریافت واکس ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب این پیام را به همه جهانیان مخابره می‌کند که ایران به سنگ‌بنای علم و فناوری لازم جهت خودکفایی در زمینه پزشکی رسیده است. همچنین اقدام مذکور رهبر انقلاب این پیام را به استکبار جهانی می‌رساند که زمان انحصار علم و فناوری توسط کشورهای بزرگ و استعمار گر به پایان رسیده و ایران در شرایط دشوار محاصره ناعادلانه غرب با استقلال کامل قادر به واکسینه کردن ملت خود است.

- اقدام امام خامنه‌ای در دریافت واکسن ایرانی پیامی به همه ملت این کشور است که به علم و فناوری جوانان کشور خود اعتماد کنند.

-اینکه رهبر بزرگ ایران در نهایت اعتماد و آرامش از واکسن تولید داخل استفاده می‌کنند مردم این کشور را به دریافت واکسن ایرانی تشویق می‌کند.

- این اقدام رهبر معظم انقلاب نشانه عشق به میهن و ملت است که با اعتماد به جوانان و دانشمندان ایرانی برای دریافت واکسن تولید داخل داوطلب شدند.

روایت رسانه‌های عربی از ۱۰ پیام استفاده رهبر انقلاب از واکسن ایرانی +عکس

-اقدامی که امام خامنه‌ای انجام داد موضوعی است که هیچ یک از رهبران جهان در کشورهای مختلف جرات انجام آن را نداشتند.

- این امر بیانگر معتبر بودن واکسن ایرانی است.

- استفاده رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی ایران از واکسن ایرانی انگیزه بزرگی برای کشورهای جهان جهت اعتماد به فناوری و واکسن ایرانی است تا هنگام واردکردن این واکسن‌ها هیچگونه نگرانی نداشته باشند.

- کشورهای مختلف می‌توانند با اطمینان خاطر واکسن ایرانی را که خطر و هزینه کمتری نسبت به سایر واکسن ها دارد دریافت کنند.

-در زمانی که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها تلاش می‌کنند با صادر کردن واکسن‌های نامعتبر و خطرناک به سایر کشورهای جهان، ملت‌ها و به ویژه مسلمانان را در معرض خطر قرار دهند، واکسن ایرانی به امید خداوند سهم بالایی در خنثی کردن این توطئه‌ها خواهد داشت.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات