۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۸۳۴۶۰

قوانین حوزه رسانه نیاز به آسیب‌شناسی دارد

قوانین حوزه رسانه نیاز به آسیب‌شناسی دارد
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تأسف و همدردی با حادثه‌دیدگان اتوبوس خبرنگاران و سربازمعلمان اظهار کرد: قوانین حوزه رسانه نیاز به آسیب‌شناسی و پالایش دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام مهدی باقری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، ضمن ابراز تأسف و همدردی با حادثه‌دیدگان اتوبوس حامل خبرنگاران و سربازمعلمان اظهار کرد: مجموعه قوانین مربوط به فعالان رسانه نیاز به تجمیع، بررسی و رفع نواقص دارد تا از این طریق بتوانیم طرح مناسبی را به مجلس ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه متولی اصلی خبرنگاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ابراز کرد: خبرنگاران در رأس فعالیت‌های رسانه‌ای قرار دارند اما برای یک مسیر حرفه‌ای، خبرنگاران صنف جدی برای پیگیری مطالبات ندارند و هویت صنفی با امنیت بالا برای آن‌ها ملموس نیست.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی امنیت شغلی را یکی از دغدغه‌های مهم خبرنگاران خواند و گفت: در حال حاضر بعضا شاهد هستیم نگاه مسئولان به خبرنگاران جایگاه مطلوبی ندارد و برخی به دنبال استفاده ابزاری هستند و برخی از این قشر فاصله‌گیری می‌کنند و این مسائل نیاز به آسیب‌شناسی دارد.

وی به آسیب‌شناسی حوزه رسانه تأکید کرد و افزود: در مجلس یازدهم اصل بر تکریم فعالان رسانه و نگاه اعضای مجلس به خبرنگاران مفید است و امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید تغییراتی اتفاق بیفتد و شاهد جایگاه مطلوب‌تری برای خبرنگاران باشیم.

باقری با اشاره به اینکه مجموعه وظایفی که بر دوش وزارت ارشاد قرار گرفته با توان و امکانات این وزارتخانه تناسب ندارد، تصریح کرد: در استان‌ها نیز مشاهده می‌کنیم اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی جایگاه واقعی خود را ندارند و طبیعتا نمی‌توانند از زیرمجموعه‌های خود حمایت کنند. فارغ از در نظر گرفتن هنرمندان حرفه‌ای در سطح ملی، در فعالیت‌های فرهنگی عمدتاً اقشار کم‌درآمد فعال هستند که اگر حمایتی از آن‌ها نشود نمی‌توانند کاری انجام دهند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات