۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۶۸۳۴۶۹

مساجد، پایگاه فرهنگ اسلامی در جامعه

مساجد، پایگاه فرهنگ اسلامی در جامعه
حجت الاسلام خدادادگفت: کم رنگ شدن حضور نماز گزاران در مساجد یک چالش فرهنگی برای دولت جدید به حساب می آید که باید با آن دست و پنجه نرم کند.

حجت الاسلام مهدی خداداد مدرس حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبزگزاری رسا در موضوع اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: مسائل فرهنگی زیادی در کشور وجود دارد که نیاز به بازرسی و حل شدن دارد از جمله مسائل حجاب بانوان و حضور در نماز جماعت.

وی افزود: در جامعه فعلی ما به ویژه قشر جوان جامعه روز به روز حضورشان نسبت به گذشته در برپایی نماز جماعت کمتر و کم رنگ شده و کمتر با مسجد و امام جماعت ارتباط برقرار می کنند در حالی که این موضوع برای نظام و دولت اسلامی یک ضعف بزرگ تلقی می شود.

مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: کم رنگ شدن حضور نماز گزاران در مساجد یک چالش فرهنگی برای دولت جدید به حساب می آید که باید با آن دست و پنجه نرم کند که البته این موضوع در زمان دولت قبل شدت و قوت گرفت.

حجت الاسلام خداداد ادامه داد: دولت باید با اهتمام ورزیدن از طرق مختلف این معضل فرهنگی را برطرف کند که یکی از آن حمایت مالی و معنوی از ائمه جماعات مساجد است که می توانند این شکاف های ایجاد شده اجتماعی را ترمیم کنند زیرا خداوند در سوره عنکبوت آیه ۴۳ برپایی نماز را عامل رفع فساد، فحشا و معضلات اجتماعی و فرهنگی می داند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات