۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۸۳۴۹۳
یادداشت:

حرف و عمل مردان خدا یکی است

حرف و عمل مردان خدا یکی است
حرکت هوشمندانه و فداکارانه آیت الله خامنه ای در ۶ تیرماه ۱۴۰۰ نمونه شاخص عمل به شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بود و باعث اعتبار یافتن واکسن کوو ایران برکت شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کرونا، واکسن، فایزر، کووید ۱۹ و ناقل، اینها پر تکرار ترین کلمات این روزهای مراودات ما ایرانی ها هستند، یعنی این بیماری همه گیر کرونا بیش از یک سال است که در صدر مهمترین اخبار دنیا قرار گرفته و سیاست و ورزش و فرهنگ و اجتماع جهانی را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

البته موضوع بحث، خود کرونا نیست، موضوع پادتن این ویروس هم گیر است که هر کسی دوست دارد هر چه سریعتر واکسن کرونا را دریافت کند تا در مقابل این ویروس کشنده در امان باشد.

طبیعتاً حاکمان، رهبران سیاسی و اقتصادی دنیا توانمندی بیشتری برای دریافت این دارو دارند. اکثر روسای جمهور و رهبران و سیاستمداران جهانی واکسن کرونا را همان ابتدای کشف دریافت کردند.

 جمعه ۴ تیرماه ۱۴۰۰ یکی دیگر از رهبران سیاسی و مذهبی جهان واکسن کرونا را دریافت کردند. حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی که از دهه ها قبل بر روی توانمندی و دانش داخلی تاکید داشته‌اند، این بار در مقام عمل هم مثل همیشه ثابت کردند که ادعای ایشان در حمایت از تولید داخلی در حد حرف و نصیحت نیست و حاضر شدند ماه‌ها صبر کنند تا واکسن تولید داخل آماده شود و در زمانی که اکثر کهن‌سالان کشور واکسن زدند، ایشان هم در نوبت خود واکسن ایرانی کرونا را دریافت کردند.

حرف و عمل مردان خدا یکی است

 

وقتی که تصویر ایشان را در حین تزریق واکسن نگاه می‌کردم به یکباره دست چپ ایشان توجه ام را جلب کرد، در ۶ تیرماه ۱۳۶۰ با نقشه منافقین کوردل و بزدل، ایشان تا آستانه شهادت رفتند و دست چپ را فدای میهن و انقلاب کردند و چهل سال بعد ۴ تیرماه ۱۴۰۰ نیز دست راستشان را برای اعتماد به دانش و توانمندی جوانان ایرانی آماده تزریق واکسن کردند .

در هر صورت کار بزرگ و سختی است، کرونا بیماری کوچکی نیست و ساخت واکسن آن هم طبیعتاً سخت است و احتمال عوارض جانبی وجود دارد، اما ایشان از سلامت خود برای اعتلای علم و دانش ایرانی مایه گذاشتند.

در این روزها با وجود فضای مجازی و دسترسی آسان به اطلاعات تقریباً خبری از دید عموم دور نمی ماند، همگی دیدیم که خیلی از سلبریتی ها و خواص کشور که ادعای میهن دوستی و ملی‌گرایی داشتند تحمل نکردند و واکسن فایزر و دیگر واکسن های خارجی را زدند، اما رهبر معظم انقلاب با بالا بردن آستین خود به همگان ثابت کردند که بر روی علم و دانش جوانان این مرز بوم حساب باز کرده اند.

ایشان در تمام امور مسائل عقلانی و منطقی عمل می کنند، به طور مثال: سفر مشهد خود را به خاطر منع وزارت بهداشت از رفت و آمدها و سفرهای بین شهری و استانی کنسل کردند و همیشه نظرات کارشناسانه پزشکان و کادر درمانی را محترم می شمارند و مردم را هم به پیروی از راهنمایی هایی پزشکان و اهل فن توصیه می‌کنند.

تصویری که روز از جمعه رهبر انقلاب دیدیم یک تزریق ساده و معمولی واکسن نبود، پیام‌های مهمی با خود همراه داشت، پیام آور اعتماد به جوانان و دانشمندان ایرانی، پیام‌آور همراه بودن حرف و عمل ایشان و پیام آور ایستادن تا پای جان برای اعتلای ایران و انقلاب بود.

در روزگاری که خیلی از ما برای خرید یک جفت جوراب یا دکمه پیراهن خود دنبال جنس خارجی و برندهای غیر ایرانی هستیم، شخص اول مملکت از جان هم برای اعتبار و تولید و پیشرفت واکسن ساخته شده توسط دانشمندان ایرانی دریغ نمی کنند.

واکسینه شدن فرمانده کل قوای یک کشور بعد از این که تعدادی از مردم آن سرزمین واکسینه شدند، نشان از مردمی بودن فرمانده دارد، این چنین فرمانروایی به مردمش نمی‌گوید بروید می گوید بیایید و خود طلایه دار عمل به حرف ها و دستوراتی است که می دهد.

حرف و عمل مردان خدا یکی است

حرکت هوشمندانه و فداکارانه آیت الله خامنه ای در ۶ تیرماه ۱۴۰۰ نمونه شاخص عمل به شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بود و باعث اعتبار یافتن واکسن کوو ایران برکت شد.

زبان بدن رهبری هم در نوع خود جالب است و جای تحسین دارد، مشت گره کرده و نگاه پر ابهت ایشان گواه این است که ایشان به ریزترین مسائل هم اهمیت می‌دهند و این چنین شخصیتی چگونه می تواند از اتفاقات مهم و بزرگتری که در کشور و اطراف شان می‌افتد بی‌خبر باشند.

درعلم زبان بدن، مشت گره کرده نماد استحکام و صلابت است و صاف نشستن با پاهای استوار نشان انتقال پیام قدرت و اطمینان است و همچنین نگاه از روی جذبه و قدرت، نشان دادن اراده است و عدم تحرک سر هم جدیت از جایگاه قدرت است.

در واقع وقتی رهبر معظم انقلاب برای تولید ملی از جان دریغ نمی کنند، دیگر تکلیف مدیران و مسئولان کشور کاملاً روشن است، دیگر جای حرفی باقی نمی ماند که دولت خود یکی از بزرگترین مصرف کنندگان این کشور محسوب می‌شود، حدالامکان از اجناس اقلام ایرانی استفاده کنند.

رهبر معظم انقلاب ضروری دانستند که در جایی معتبر مقالات علمی و اسناد مرتبط با واکسن ایرانی ثبت شود و در کنار تولید سریع و قوی و به هنگام واکسن، اسناد و مقالات علمی آن برای آگاهی جهانیان از کار بزرگ دانشمندان ایرانی منتشر شود.

حرف و عمل مردان خدا یکی است

در اینجا تفاوت رهبر با رییس کشور مشخص می شود رهبری که دریا دل است و طبعی بلند دارد، بهترین ها را برای مردمش می خواهد جایی که ذره ای به سلامت هر چیزی شک کند اجازه ورود آن را به کشور نمی دهد و همه حرف ها و تهمت های ناروا را به جان می پذیرند، اما تکلیفی را که به آن مأمور هستند را انجام می دهد.

قلم تاریخ به حق نیست اگر ننویسد رهبری که می توانست اولین نفر واکسن خارجی را تزریق کند، اما در اوج ناامیدی خیلی از مردم و مسؤولان به دانش جوانان ایرانی، به واکسن داخلی اعتماد و تأمل کردند و در نوبت خود واکسن ساخت کشور را دریافت کردند.

ارسال نظرات