۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۸۳۶۰۰
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در گفت‌وگو با رسا:

برنامه های تحولی قوه قضاییه با جدیت بیشتری از سوی رییس جدید پیگیری شود

برنامه های تحولی قوه قضاییه با جدیت بیشتری از سوی رییس جدید پیگیری شود
آیت الله رجبی با بیان اینکه آیت الله رئیسی چارچوبهای طرح تحولی قوه قضاییه را ترسیم کرده است، گفت: رییس جدید برنامه های تحولی را با جدیت بیشتری پیگیری کند.

آیت الله محمود رجبی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌­وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین عملکرد مطلوب آیت الله رئیسی در قوه قضاییه پرداخت و گفت: آیت الله رئیسی برنامه های نوینی در ایجاد تحول در قوه قضاییه ارائه کرده و ایشان برخورد قاطع با مفسدان بزرگ اقتصادی داشته است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: آیت الله رئیسی هیچ مرزی را برای مبارزه با فساد قائل نشد و هر فردی در مسیر فساد قدم برداشته، به شدت با آن برخورد و محاکمه قضایی شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: آیت الله رئیسی در مسیر شفاف سازی، تسهیل و تسریع دادخواهی و رسیدگی به پرونده ها اقدامات ارزشمندی انجام داد و همچنین ایشان بسیاری از اموری و موانع که سبب طولانی شدن بررسی پرونده های قضایی و مجازات متخلفان شده بود را روان سازی کرده است.

وی با بیان اینکه در مدت ریاست آیت الله رئیسی بر قوه قضاییه، بسیاری از پرونده هایی که سالیان طولانی در قوه قضاییه معطل مانده بود، کاهش چمشگیری پیدا کرد، افزود: نوآوری هایی که ایشان برای تعیین مجازات جایگزین قرار داده، سبب کاهش بسیاری از زندانی ها شده است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: آیت الله رئیسی با ایجاد ساز و کارها، چارچوب های کلی قوه قضاییه را ترسیم کرده و سندها و برنامه های تحولی را از جهت سخت افزاری و نرم افزاری در قوه قضاییه ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه مردم ایران نتایج این برنامه های تحولی در قوه قضاییه را درک کردند، گفت: مردم به جهت عملکرد مطلوب آیت الله رئیسی در قوه قضاییه، اقبال مناسبی در انتخابات ریاست جمهوری به ایشان انجام دادند.

آیت الله رجبی با اشاره به انتظارات مردم از رییس جدید قوه قضاییه بیان کرد: خط و مشی و طرح های نوینی که در مدت ریاست آیت الله رئیسی بر قوه قضاییه تدوین شده است، اما برخی از این برنامه ها هنوز به صورت کامل اجرایی نشده، از این رو باید رییس جدید قوه قضاییه برنامه های تحولی این قوه را با جدیت بیشتری پیگیری کند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه باید برخورد قاطع با مفسدان کلان اقتصادی از اولویت های رییس جدید قوه قضاییه باشد، افزود: رییس قوه قضاییه به هر میزانی که می تواند اقداماتی برای پیشگیری از وقوع جرم و خلاف در جامعه انجام دهد و جلوی زمینه های وقوع جرم و بزهکاری را بگیرد.

آیت الله رجبی عدالت محوری و عدالت گستری را از رسالت های اصلی و ذاتی قوه قضاییه دانست و گفت: باید رییس جدید قوه قضاییه عدالت اجتماعی را در جامعه گسترش دهد.

ارسال نظرات