۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۸۳۶۳۲
حلقه مفقوده فرهنگ (۱۱)؛

ضرورت فرهنگ سازی در دولت جدید

ضرورت فرهنگ سازی در دولت جدید
حجت الاسلام خراسانی گفت: اگر اولویت ها و دغدغه های فرهنگی در جامعه رفع شود مسائل اقتصادی نیز حل می شود زیرا منشا مسائل اقتصادی، فرهنگ جامعه می باشد.

حجت الاسلام لطف الله خراسانی عضو هیئت علمی پزوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع اولویت های مسائل فرهنگی دولت سیزدهم گفت: اولویت های فرهنگی جامعه مهم ترین چالش پیش روی دولت سیزدهم می باشد که دولت جدید موظف است فرهنگ سازی را در هر زمینه ای مانند آداب اجتماعی و اخلاقی و... به حد رشد و تکامل برساند.

وی افزود: اگر فرهنگ سازی در جامعه به حد نصاب قابل قبول نرسد دچار هنجار شکنی در عرصه های اخلاقی، شرعی، فرهنگی و آداب اجتماعی مانند رانندگی و... می شود.

حجت الاسلام خراسانی بیان کرد: اگر فرهنگ و رفتار اجتماعی و شهروندی کشور های اروپایی را مورد مطالعه قرار بدهیم می توانیم روند رشد آن را در جامعه خود پیاده کنیم که یکی از این فرهنگ های مفید کشور های اروپایی در موضوع مسائل مالیاتی است که کشور ما به شدت به آن نیاز دارد.

وی بیان کرد: اگر دولت یا حکومت مسئله فرهنگ را اعمال و همگانی نکند نباید توقع رعایت آن را از مردم جامعه داشته باشد زیرا نگاه جامعه به سوی دولت می باشد که وظیفه دولت جدید استفاده از رسانه های قوی، تصحیح قوانین آموزشی کشور و اصلاح بنیان خانواده است.

عضو هئیت علمی پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا در مورد چگونگی اهمیت اولویت های فرهنگی نسبت به مسائل اقتصادی اظهار داشت: اگر اولویت ها و دغدغه های فرهنگی در جامعه رفع شود مسائل اقتصادی نیز حل می شود زیرا منشا مسائل اقتصادی، فرهنگ جامعه می باشد.

وی ادامه داد: با رشد فرهنگ جامعه صادرات و تولید افزایش پیدا می کند و آمار بیکاری نیز کاهش می یاد زیرا که فرهنگ جامعه زیر بنای هر حکومتی تلقی می شود که با رفع مشکلات آن معضلات جامعه و دولت نیز برطرف می شود.

سینا ریاحی
ارسال نظرات