۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۸۳۶۶۹
آیت الله سعیدی:

سپاسگزاری از مردم، با انتخاب وزرای دلسوز محقق می‌شود

سپاسگزاری از مردم، با انتخاب وزرای دلسوز محقق می‌شود
نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: سپاسگزاری از مردم به سخنرانی و حرف زدن نیست بلکه سپاسگزاری از مردم با انتخاب وزیران دلسوز محقق می‌شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست ائمه جمعه استان قم با حضور آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار و گزارشی در رابطه با برگزاری نشست شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های تازه تأسیس استان قم ارائه و تصمیمات لازم برای استقبال از دولت جدید و مراسم سالگرد اولین نماز جمعه کشور در ۵ مردادماه گرفته شد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به هفته قوه قضائیه علت عزت شهید بهشتی را ذکاوت و فراصت ایشان دانست و گفت: روشنفکری‌ها و سعه صدری که این شهید در مسائل داشت بسیار عجیب بود و در اوج هیجان مردم، ایشان از آرامش خاصی برخوردار بود که مجموع خصوصیات ایشان توانست شخصیتی ممتاز را از این شهید بزرگوار به ما نشان دهد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه زیادی در کشور وجود دارد و باید این ظرفیت‌ها را بالفعل کرد، گفت: شهید بهشتی از مسئولانی بود که توانست بسیاری از ظرفیت های بالقوه اسلام را به بالفعل تبدیل کند و نشان داد که یک شخصیت غیر معصوم هم می تواند با پیروی از معصوم برای مردم الگو و اسوه حسنه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به ۵ مرداد سالروز تشکیل اولین نماز جمعه در ایران، گفت: ما باید متناسب فضا و موقعیت موجود از این مناسبت مهم یاد و نماز جمعه را میان مردم تبلیغ کنیم که البته این موضوع به معنای کارهای هزینه‌بر نیست؛ اگر حضور ائمه جمعه در سنگرهای انقلاب و آرام کردن جو جامعه نبود بسیاری از خطاهای عمدی و سهوی که اتفاق می‌افتاد می‌توانست خطر جدی برای انقلاب ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه نباید توجیه‌گر اشتباهات مسئولان معرفی شوند، گفت: حضرت موسی (ع) وقتی از میقات خود برگشتند و دیدند که مردم گوساله پرست شدند به وزیر خود هارون فرمودند که تو چه می‌کردی که جامعه به این نقطه رسید و این برخورد نشان می‌دهد که ما نباید نسبت به حفظ نظام همراه با آرامش جامعه بی‌تفاوت باشیم.

سعیدی با بیان اینکه سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب در دعوت مردم برای حضور در انتخابات تاثیر زیادی داشت، گفت: سپاسگزاری از مردم به سخنرانی و حرف زدن نیست بلکه سپاسگزاری از مردم با انتخاب وزیران دلسوز محقق می‌شود و مسئولان در خدمت به مردم باید شفافیت را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به لزوم اصلاح وضعیت مردم گفت: دولت باید خدمت کند و بعد از اینکه خدمت را انجام داد مردم را به رعایت مسائل فرهنگی و اجتماعی دعوت و توصیه کند اما اگر خدمتی در کار نباشد مردم هم مسائل فرهنگی را رعایت نمی‌کنند.

ارسال نظرات