۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۸۳۶۷۵

مهمترین اخبار اقتصادی چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰| قیمت طلا، دلار و سکه

مهمترین اخبار اقتصادی چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰| قیمت طلا، دلار و سکه
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۶۶ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۵ هزار و ۱۵۰ تومان است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین اخبار اقتصادی چهارشنبه 9 تیرماه 1400 به شرح ذیل است:

 

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۱۴۰۰/۰۴/۰۹

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 66 هزار تومان، قیمت دلار 25 هزار و 150 تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 790 هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 10 میلیون و 550 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 5 میلیون و 800 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 700 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک میلیون و 66 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 427 هزار تومان و هر مثقال طلا 4 میلیون و 620 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

* قیمت های درج شده در این خبر با استناد به نرخ های اعلامی از سوی اتحادیه طلا و جواهر است.

در بازار ارز هم اکنون طبق اعلام کانون صرافان،‌ قیمت دلار 25 هزار و 150 تومان، قیمت یورو 29 هزار و 900  تومان و درهم امارات  6 هزار و  900 تومان اعلام شده است.

نوسان قیمت در بازار ارز درحالی رخ داده که در روزهای نخست سال جاری، با تلاش سفته بازان،‌ قیمت دلار به مرز 26 هزار تومان هم رسیده بود اما انتشار خبرهای مربوط به مذاکرات هسته ای و ... باعث عقب نشینی دلار از این سطح قیمتی شده است. دلار مدتی است بین کانال 23 تا 24 هزار تومان در نوسان است.

به اعتقاد کارشناسان دو باور در بازار ارز وجود دارد که موجب نوسانات قیمتی می شود،‌نخست اینکه با مذاکره و بازگشت به برجام و ... قیمت ارز کاهش چشم گیری خواهد داشت و دوم اینکه حتی مذاکره هم نمی تواند مانع از واقعیات موجود اقتصاد ایران شود و امکان کاهش چشم گیر قیمت ارز وجود ندارد و نهایتا دلار در کانال 23-22 هزار تومان جا خوش می کند.

 در صرافی‌های بانکی قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار 24 هزار و 827 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 24 هزار و 336 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 29 هزار و 391 تومان و قیمت خرید یورو نیز 28 هزار و 809 تومان اعلام شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

 

زمان واریز یارانه معیشتی تیر ماه ۱۴۰۰ اعلام شد

 بیستمین مرحله یارانه معیشتی ساعت 24:00 روز پنج شنبه مورخ 10/04/1400به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

همانند دوره های قبل، خانواده های یک نفره 55 هزار تومان، خانواده های دو نفره 103 هزار تومان، خانواده های سه نفره 138 هزار تومان ، خانواده های چهار نفره 172 هزار تومان و خانواده های پنج نفره  و بیشتر 205  هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند نمود .

لازم به ذکراست ششمین قسط ازپرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی ازحساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت نموده اند کسر خواهد شد.

 

شاخص بورس ۸ هزار واحد رشد کرد

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 7میلیارد و 192میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 5هزار و 843میلیارد تومان در بیش از 841 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 8هزار و 443واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 256هزار و 959واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پتروشیمی پارس و پالایش نفت تهران شد و در مقابل شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، بانک پارسیان و سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان کرمان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2 میلیارد و 457میلیون ورقه به‌ارزش 2هزار و 607میلیارد تومان در 327هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 123واحد رشد کرد و در ارتفاع 18هزار و 87واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های بیمه سامان، فرابورس ایران و ذوب آهن اصفهان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

کمیجانی رئیس کل بانک مرکزی شد

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در جلسه امروز هیئت دولت آقای کمیجانی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی انتخاب شد.

او همچنین تأکید کرد: رییس‌جمهور امروز در مصوبه‌ای آقای اکبر کمیجانی را به عنوان رییس کل بانک مرکزی منصوب کردند. طبق مصوبه بانک مرکزی پس از یک ماه باید رئیس جدید بانک مرکزی منصوب شود.

وی افزود: معاونت حقوقی گفته است بر اساس قانون بانک مرکزی عملاً باید رییس جدید منصوب شود و این به معنای آن نیست که با انتخاب شخص جدید قرار است برای دولت جدید تعیین و تکلیف شود.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات