۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۸۳۹۱۶
حجت الاسلام والمسلمین رستمی:

حل مساله جزء ماموریت های اصلی دانشگاه است

حل مساله جزء ماموریت های اصلی دانشگاه است
حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت: کارکرد دانشگاه علاوه بر تولید دانش حل مساله و تولید دانشمند نیز هست و حل مسائل جزء ماموریت های اصلی دانشگاه است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید بسیج اساتید ظهار داشت: کارکرد دانشگاه براساس منظونه فکری امام و رهبر انقلاب علاوه بر تولید دانش حل مساله و تولید دانشمند نیز هست و حل مسائل جزو ماموریت های اصلی دانشگاه است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی افزود: علی‌رغم رشد علمی قابل افتخار و تحسین برانگیز بسیاری از مسائل کشور حل نشده باقی نمانده چون  بخش علمی کشور با مسائل کشورمان هنوز درگیر نشده است.

وی با تاکید بر اینکه با روی کار آمدن آقای رئیسی این امید وجود دارد که شاهد تحولاتی در زمینه تحول در دولت  باشیم و هم تحول در حوزه‌های حکمرانی و سبک زندگی موضوعات کشور است که باید در گام تحولی رخ دهد،‌ اظهار داشت: در این زمینه دانشگاه‌ها و اساتید نقش محوری در تحقق تحول دارند و با توجه به حضور گسترده در جامعه نخبگانی کشور، بیش از همه مجموعه ها چنین انتظاری از بسیج اساتید وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه اگر صدای اساتید بسیجی به بیان انتظارات و نقد و مطالبه و توفیقات بلند نشود، تحریف‌گرانی که خودشان اتفاقا مسئول هستند و باید پاسخگو باشند، در قالب طلبکار ظاهر می‌شوند، تصریح کرد: امروز  به دلیل عنایات خدا و هم افزایی جریان‌های کشور برای دفاع از کشور در حوزه دفاعی به بازدارندگی رسیدیم و همین اتفاق را در حوزه واکسن شاهدیم، اما برخی زبان به طعن می‌گشایند و آن را با پراید مقایسه می‌کنند. پرایدی که  مسئولش همین انسان‌های بی اراده، ناامید، فرسوده، خسته، ناتوان و یا خدا نکرده وابسته و خائنی هستند که در بخشی از صنایع حضور دارند.

ارسال نظرات