۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۶۸۳۹۶۹

۱۶ کیلومتر پیاده‌روی برای تدریس

۱۶ کیلومتر پیاده‌روی برای تدریس
«رضا داوری»، خیّر نیک اندیشی است که پس‌انداز سا‌ل‌ها تلاش خود و همسرش را برای مدرسه‌سازی هزینه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آغاز صبح شنبه که اولین روز هفته است و همه باید شاد و پرنشاط باشند، خبرهای خوب تعلیم و تربیتی را اعلام می‌کنیم تا با انرژی مضاعف به استقبال هفته پیش‌رو بروید.

اولین خبر خوب، ماجرای «رضا داوری»، خیّر نیک اندیشی است که پس‌انداز سا‌ل‌ها تلاش خود و همسرش را برای مدرسه‌سازی هزینه کرد.

«رضا داوری» متولد 1355 در روستای پایهان شهرستان قائنات استان خراسان جنوبی است؛ او که سال‌ها سرایدار آموزش و پرورش استثنایی بود، پس‌انداز سال‌ها تلاش خود و همسرش را برای مدرسه‌سازی هزینه کرد.

داوری و همسرش، مدرسه استثنایی «پری داوری مقدم» را در روستای رباط سمنگان تربت جام، ساخته‌اند. او که با سرایداری آموزش و پرورش استثنایی، خدمت در آموزش و پرورش را آغاز کرده بود اکنون مدیر مجتمع فرهنگی آموزشی امام رضا(ع) ویژه دانش‌آموزان استثنایی مشهد است.

جالب است که بدانید آقای داوری کارش را با دیپلم شروع کرده و حالا کارشناسی ارشد مهندسی عمران دارد.

*16 کیلومتر پیاده‌روی برای تدریس

خبر خوب دوم، آقامعلم سخت‌کوشی به نام رضا کریمیان است که در مدرسه سعدی روستای دور افتاده میان دره مشغول به خدمت است؛ از محل سکونت تا محل خدمت این معلم ۷۵ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل صعب‌العبور بودن روستا و نداشتن جاده، آقامعلم مجبور است ۱۶ کیلومتر از مسافت این مسیر را با پای پیاده طی کند.

در کلاس درس 16 دانش‌آموز منتظرش هستند امید به آینده این کودکان معصوم، قوت پایش را بیشتر می‌کند و پس از 16 کیلومتر پیاده روی در مسیرهای سخت و دور افتاده به کلاس درس می‌رود.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
احسنت بر شما آموزگار جهادگر
2
0
محمد سید شریفیان
Iran, Islamic Republic of
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
زیر کولرگازی نشستید، پست از سرِ شکم سیری تشکر میفرستین. دهنش سرویس شده این معلم از بس پیاده رفته از این روستا به اون روستا
0
0