۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۸۴۰۸۲

چند درصد از طلّاب کشور اجاره‌نشین هستند؟!

چند درصد از طلّاب کشور اجاره‌نشین هستند؟!
حجت‌الاسلام سیدجمال‌الدین میرمحمدی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تصریح کرد: ۸۰ درصد از طلاب کشور مشکل مسکن دارند و فقط مسکن ۱۵ تا ۲۰ درصد از آنان تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل حسین‌زهی، عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفته است:‌ ۴۰ درصد جمعیت کشور فاقد مسکن یا به عبارتی مستأجر هستند.

به گزارش مشرق، او تأکید می‌کند: دولت آینده باید سامانه املاک و اسکان را با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری کند و این مسئله را در اولویت رسیدگی قرار دهد.

در همین حال، حجت‌الاسلام سیدجمال‌الدین میرمحمدی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز در سخنانی تصریح می‌کند: ۸۰ درصد از طلاب کشور مشکل مسکن دارند و فقط مسکن ۱۵ تا ۲۰ درصد از آنان تامین شده است.

او می‌افزاید: از ۱۲۴ هزار طلبه و روحانی کشور تنها مشکل مسکن ۱۶ هزار طلبه در زمینه تامین مسکن از طریق مسکن مهر و طرح اقدام ملی تولید مسکن رفع شد.

اگرچه هدف عقلانی این است که تمام خانوارهای عزیز ایرانی صاحب خانه بشوند اما مع‌الوصف مقایسه اجاره‌نشینی ۸۰ درصدی طلاب کشور در مقایسه با عدد ۴۰ درصدی اجاره نشینی عموم مردم بیانگر حقایق احترام‌انگیزی درباره ساده‌زیستی و رعایت زیّ طلبگی در میان جامعه روحانیون ایرانی است.

در دوران دفاع مقدس نیز میزان تقدیم شهدا از جامعه روحانیون ایران بسیار بیشتر از سایر صنوف بود.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات