۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۶۸۴۲۱۰
رئیس جمهور آفریقای جنوبی:

اسلام دارای تاریخچه غنی و افتخارآمیزی در آفریقای جنوبی است

اسلام دارای تاریخچه غنی و افتخارآمیزی در آفریقای جنوبی است
سیریل رامافوسا جامعه مسلمان آفریقای جنوبی را به خاطر مبارزه با آپارتاید ستایش کرد و گفت: اسلام دارای تاریخچه غنی و افتخارآمیزی در آفریقای جنوبی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، رامافوسا رئیس جمهور آفریقای جنوبی خطاب به رهبران جامعه مسلمان آفریقای جنوبی در آتلون، کیپ تاون، گفت: "ما می دانیم که این جامعه برای مقاومت خود [در برابر آپارتاید] بهای زیادی پرداخت اما با وجود این، محکم ایستاد."

بسیاری از مسلمانان آفریقای جنوبی نقش مهمی در مبارزات ضد آپارتاید ایفا کردند، مانند احمد کاترادای فقید، که همراه با نلسون ماندلا، اولین رئیس جمهور سیاه پوست و نماد جهانی این کشور، مدتی را در زندان به سر برد. یکی دیگر از مسلمانان فعال در زمینه مبارزه علیه آپارتاید دلا عمر ، حقوقدان و وزیر کابینه است که از سال 1994 تا زمان مرگش در سال 2004 خدمت می کرد.

رامافوسا گفت: تاریخ آفریقای جنوبی مبین جایگاه جدایی ناپذیر مسلمانان و در واقع، همه جوامع ایمانی در باقت فرهنگی غنی است که آفریقای جنوبی را به کشوری بزرگ تبدیل می کند.

رئیس جمهور گفت: "تاریخ ما مبارزات این جامعه [مسلمانان] در برابر عدم تحمل سنت های چند صد ساله، بی احترامی به آداب و رسوم، و هجوم جنایات و آشفتگی ها را تأیید می کند."

رامافوسا همچنین گفت که جامعه مسلمانان در آفریقای جنوبی به خاطر سهمی که در اعتلای جامعه، کمک به فقرا و تلاش برای غلبه بر فقر، نابرابری و عدم توسعه داشته، شناخته شده است.

او گفت: "این یک سنت خیریه است که صرف نظر از ایمان یا عدم ایمان افراد نیازمند حفظ شده است". رئیس جمهور افزود که در زمان اوج شیوع بیماری کووید-19، زمانی که ترس و عدم اطمینان وجود داشت، جامعه مسلمانان، در کنار سایر جوامع ایمانی، برای خدمت به جوامع دست در دست دولت قرار دادند.

او خاطرنشان كرد كه اعضای جامعه مسلمانان آشپزخانه های بسیاری را برای تغذیه فقرا باز كرده و بسته های غذایی اهدا كرده و برای جوامع بی بضاعت، آب فراهم کردند.

رئیس جمهور گفت: "ما به عنوان مردم آفریقای جنوبی می دانیم که روحیه ایثار و خدمت فقط در ماه رمضان محدود نمی شود. این یک ویژگی تعیین کننده برای این جامعه است که ما برای همیشه از آن آن را ارج می دهیم."مسلمانان حدود 3٪ از جمعیت تقریبا 60 میلیون نفری آفریقای جنوبی را تشکیل می دهند.

وی گفت: مسلمانان صدها سال است که در آفریقای جنوبی زندگی می کنند و چندین مسجد و مکان تاریخی در سراسر کشور دارند. بیشترین جمعیت مسلمان در آفریقای جنوبی در منطقه کیپ غربی ساکن هستند./۹۸۸/

ارسال نظرات