۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۸۴۲۸۴
تولیت مدرسه علمیه کنگاور مطرح کرد؛

شبکه های ماهواره ای باعث استحاله فکری بانوی مسلمان در بحث حجاب می شوند

شبکه های ماهواره ای باعث استحاله فکری بانوی مسلمان در بحث حجاب می شوند
کرمانشاه - آیت الله میریونسی گفت: استفاده از شبکه های ماهواره ای به تدریج باعث استحاله فکری و عقیدتی بانوی مسلمان در بحث حجاب و دیگر ارزشهای دینی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله سیدعباس میریونسی امروز در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی شهرستان کنگاور که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار گردید، اظهار داشت: حجاب یکی از ارکان مهم اخلاقیات در دین مبین اسلام است و رعایت حجاب و عفاف هم در قرآن و هم در احادیث و روایات دینی به کرار سفارش شده است.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور بیان کرد: البته نباید حجاب و عفاف را تنها به پوشش و قشر بانوان خلاصه کنیم، این موضوع یک مساله جامع است و همه ما را شامل می شود.

این عالم کرمانشاهی با اشاره به اینکه حجاب تنها در نوع پوشش نیست، افزود: حجاب بسیاری از شئونات زندگی ما را در بر می گیرد، حجاب به ما یاد می دهد که چگونه فکر کنیم، چگونه عمل کنیم و...

آیت الله میریونسی با انتقاد از وضع نامناسب برخی از بانوان در سطح جامعه، عنوان داشت: رسانه های دشمنان و حتی برخی از جریان های داخلی به دنبال القا این مهم هستند که حجاب یعنی محدودیت در حالی که حجاب نه تنها محدودیت برای زن و مرد مسلمان نیست، بلکه یک مصونیت در برابر ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی است.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور با تاکید بر اینکه استفاده از شبکه های ماهواره ای به تدریج باعث استحاله فکری و عقیدتی بانوی مسلمان در بحث حجاب و دیگر ارزشهای دینی می شود، گفت: دشمن در عمل نشان داده است که مشکلش عفت و حجاب زن مسلمان و ایرانی است، بی شک تا زمانی که حجاب و عفاف در سطوح مختلف جامعه جاری باشد، دشمن از پیاده کردن هرگونه برنامه ضدفرهنگی علیه جامعه اسلامی ناتوان خواهد بود.

این عالم کرمانشاهی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با این حال متاسفانه برخی از خانواده ها به بهانه های واهی و غیرقابل دفاع در بحث حجاب، فرزندان خود را مختار قرار می دهند که این کاری بسیار اشتباه است و باید گفت که گناه این عمل برای والدین نوشته می شود، زیرا عقل و منطق فرزند و نوجوان کامل نیست و نیازمند ارشاد و راهنمایی والدین در این مقوله است.

آیت الله میریونسی عنوان داشت: زمانی که والدین فرزندان خود را در بحث انتخاب حجاب صاحب اختیار می دانند که این مساله به مرور به یک ناهنجاری فرهنگی و دینی برای آن خانواده تبدیل می شود، بنابراین باید مقوله و فلسفه حجاب برای فرزندانمان از همان اوان کودکی تبیین و تشریح گردد تا خدایی ناکرده در بزرگسالی دچار مشکلات فرهنگی و ایمانی نشوند./1400/

ارسال نظرات