۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۸۴۳۰۴
امام جمعه الیگودرز:

کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از مطالبات اولویت دار دولت است

کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از مطالبات اولویت دار دولت است
لرستان - حجت الاسلام سرلک با تأکید بر ضرورت تلاش دولت جدید برای رفع مشکلات و عقب ماندگی ها گفت: رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام مهدی سرلک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری آیت الله رییسی در ۱۲ مرداد ماه و آغاز به کار دولت جدید بیان داشت: ادبیات و منطق مطالبه گری از دولت منتخب بسیار مهم است و نباید مطالبات به حق و قانونی مردم به بیراهه برود و تبدیل به سهم خواهی و مقاصد دیگر شود.

امام جمعه الیگودرز با بیان اینکه عمده مطالبات از دولت سیزدهم‌ مطالبات آرمانی، راهبردی، کوتاه مدت و فوری و الویت دار هستند، گفت: دولت جدید باید به این مطالبات توجه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: منظور از مطالبات آرمانی این است که دولت جدید باید تمام توان خود را برای تحقق دولت اسلامی بر مبنای منظومه فکری امامین انقلاب و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب به کار گیرد.

حجت الاسلام سرلک خاطرنشان کرد: در زمینه مطالبات راهبردی دولت جدید می بایست عقب ماندگی های خواسته یا ناخواسته، عمدی یا سهوی دولت گذشته و دولت های قبل را در تحقق سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه های مختلف پیگیری و عملیاتی سازد.

وی به بیان مطالبات کوتاه مدت پرداخت و اظهارداشت: تلاش در جهت تدوین برنامه هفتم پیشرفت کشور بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست های ابلاغی مهم است.

حجت الاسلام سرلک خاطرنشان کرد: در مطالبات فوری و اولویت دار نیز تلاش شبانه روزی برای کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و مقابله با کرونا ضروری است.

وی بیان داشت: تحقق مطالبات مذکور مستلزم تشکیل کابینه کارآمد، جوان گرا، فساد ستیز و دشمن ستیز، مردم گرا و شایسته است.

استفاده از ظرفیت نخبگان برای حل مشکلات کشور ضروری است

امام جمعه الیگودرز هماهنگی اجزای دولت و تعامل با دیگر قوا را ضروری خواند و اظهار داشت: بی توجهی به حاشیه سازی ها لازم و راهبرد این مهم جهاد انقلابی برای اعتماد سازی عمومی با اولویت قرار دادن مشکلات مردم و اجماع نخبگانی و استفاده از ظرفیت نخبگان است.

حجت الاسلام سرلک عنوان کرد: امیدواریم دولت جدید با عنایات حضرت امام رضا(ع) با اقتدار و توان مضاعف شروعی امیدآفرین و انقلابی داشته باشد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات