۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۸۴۴۶۲
حجت الاسلام ابراهیمی خبر داد؛

برگزاری کنگره بین المللی گسترش فرهنگ غدیر و نهج البلاغه در مازندران

برگزاری کنگره بین المللی گسترش فرهنگ غدیر و نهج البلاغه در مازندران
مازندران - دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران از برگزاری کنگره بین المللی گسترش فرهنگ غدیر و نهج البلاغه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران امروز در همایش علما، وعاظ، ائمه جمعه و جماعات استان از برگزاری کنگره بین المللی گسترش فرهنگ غدیر و نهج البلاغه به میزبانی مازندران خبر داد.

وی با بیان این که این کنگره از سوی بنیاد بین المللی غدیر مازندران و سایر نهادهای فرهنگی برگزار خواهد شد، افزود: به زودی پوستر فراخوان مقاله این کنگره نیز به زبان های مختلف دنیا منتشر و در اختیار محقق و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که همه ما موظف به نشر و گسترش فرهنگ غدیر در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: امروز نخستین پیام غدیر برای ما اصلاح نگرش ها است که باید به آن توجه کنیم.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران با بیان این که امروز مشی عملی ما باید غدیری باشد، گفت: مهم ترین عامل این مشی توجه کردن به اصلاح رویکردها است.

وی با تأکید براین که در نظام اسلامی، سخن رهبری و مرجعیت جامعه حجت است، خاطرنشان کرد: نباید در چنین جامعه ای هر فردی به سلیقه و ذوق خود کار کند بلکه همگان باید گوش به فرمان رهبری نظام باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که همه نگاه ها در نظام اسلامی باید به ولایت و رهبری باشد، گفت: ما باید همه وجود خود را معطوف به رهنمودهای مقام معظم رهبری کنیم، چون رشد و تعالی جامعه در گرو عمل به رهنمودهای ولایت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به انحراف امت اسلامی پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام، افزود: نباید بگذاریم عده ای از نااهلان مسیری را دنبال کنند که در طریق ولایت و رهبریت نیست.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران، ارتقاء دانش را دومین پیام غدیر به جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: امروز مطالب دینی ما باید متناسب با شرایط روز جامعه باشد، چون پاسخگویی به شبهات مطرح شده از سوی دشمن نیازمند به روز بودن اطلاعات علمی است.

وی با تأکید براین که امروز باید به معنای واقعی کلمه از قداست های انقلاب، قرآن و عترت، ولایت و روحانیت دفاع و حراست کنیم، افزود: رسالت این مهم بر عهده روحانیت به عنوان پیشتاز انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام ابراهیمی به نقش روحانیت در نشر و گسترش فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت در طول 42 سال اخیر همواره با قدرت در برابر توطئه ها و دشمنی های بدخواهان انقلاب ایستاده و از این نظام دینی دفاع و حراست کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز باید ولایت مداری عملی داشته باشیم نه ولایت معاشی، تصریح کرد: روحانیت به عنوان قشر اثرگذار جامعه باید در برابر افراد جاه طلب دارای یک گفتمان باشد.

وی با اشاره به این که دشمنان همه توان خود را برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت به کار گرفتند، گفت: اما مردم در انتخابات 28 خرداد نشان دادند روحانیتی که در خط اسلام و ولایت است را خواهند پذیرفت./950/

ارسال نظرات