۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۸۴۵۳۱

دولت باید به فضای مجازی سرو سامان بدهد

دولت باید به فضای مجازی سرو سامان بدهد
باقری گفت: اولویت اول در این مسأله بالا بردن سطح سواد جامعه نسبت به شناخت فضای مجازی است، خانواده ها باید برای ورود و فعالیت بدانند چگونه با این فضا برخورد کنند.

احسان باقری مسئول مرکز قم سازمان فضای مجازی سراج در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به اولویت های دولت سیزدهم در مسأله فضای مجازی گفت: فضای مجازی امروزه درگیری مستقیمی با خانواده ها دارد، سبک زندگی که با الگو گیری از فضای مجازی وارد زندگی مردم ایران می شود، سبک زندگی مناسبی نیست، نه هنجارهایی که منتقل می کند هنجار درستی است و نه مفاهیمی، مفاهیم مناسبی است و در کوتاه مدت و  بلند مدت کیان خانواده را مختل خواهد کرد.

 وی با اشاره به ارتقاء سواد فضای مجازی ابراز کرد: باید فکر اساسی برای این قضیه کرد با فیلترینگ این فضا قابل جبران نیست، بنظر اولویت اول در این مسأله بالا بردن سطح سواد جامعه نسبت به شناخت فضای مجازی است، خانواده ها باید برای ورود و فعالیت بدانند چگونه با این فضا برخورد کنند.

باقری افزود: متاسفانه فضای مجازی بر تمام ابعاد جامعه و زندگی احاطه پیدا کرده است و به مسائل فرهنگی و اجتماعی ما مسیر می دهد، این مسیر دادن بسیار کار را سخت و خراب کرده، دولت باید به فضای مجازی سرو سامان بدهد و این فضای رها شده را سامان ببخشند، دولت نفر اول برای سامان بخشیدن به فضای رها شده مجازی است.

مسئول مرکز قم سازمان فضای مجازی سراج خاطرنشان کرد: سامان بخشیدن به معنای فیلتر و برخورد کردن نیست بلکه باید در حوزه تولید محتوا و مدیریت کار جدی انجام داد تا از این طریق به نوع زندگی کاربران مسیر درستی داد، اگر دولت ورود جدی به فضای مجازی داشته باشد شاید بتواند مقداری از آسیب هایی که در جامعه وجود دارد و مفاهیمی که در ذهن بچه های دهه هشتادی ما ورود پیدا کرده است را جلوگیری و جبران کند.

باقری در پایان با اشاره به حمایت از پیام رسان های ایرانی اظهار داشت: باید از پیام رسان های داخلی حمایت شود تا این پیام رسان ها بتوانند خدمات بهتری به کاربران ارائه کنند و اینگونه نباشد که پیام رسان های داخلی بیاید و کاربران پس از مدتی به علت وجود موانع در آن فضا به بستر دیگر کوچ کنند، بنظر هم حمایت از پیام رسان های داخلی مهم است و هم شناخت و بالا بردن سطح سواد مردم نسبت به فضای مجازی مهم باشد.

ارسال نظرات