۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۸۴۵۳۴
معاون پژوهش مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه مطرح کرد؛

پاسخگویی به یازده هزار سؤال و شبهه در سایت اندیشه قم

پاسخگویی به یازده هزار سؤال و شبهه در سایت اندیشه قم
حجت الاسلام دریاباری به تبیین فعالیت های مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه پرداخت و گفت: تا کنون به 11000 سؤال و شبهه در سایت اندیشه قم پاسخ داده شده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مصطفی دریاباری معاون پژوهش و آموزش مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه، پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره پاسخ برتر به تبیین فعالیت های مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه پرداخت و گفت: این مرکز با دستور و تأیید آیت الله حسینی بوشهری تأسیس و فعالیت خود را در زمینه پاسخ گویی به شبهات آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 70 اثر و کتاب در زمینه پاسخگویی به شبهات تدوین و منتشر شده، گفت: سایت اندیشه قم زیر نظر مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علیمه فعالیت می کند که تا کنون به بیش از 11000 سؤال و شبهه پاسخ داده شده و مراجعین زیادی به این سایت می شود.

حجت الاسلام دریاباری بیان کرد: مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات از هفت گروه علمی از جمله حدیث، اخلاق تربیت، فقه و حقوق، سیاست و جامعه تشکیل شده است.

معاون پژوهش و آموزش مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات بیان کرد: گروه رصد و ارزیابی شبهات نیز وجود دارد که شهبات در فضای مجازی و شکبه های ماهواره ای رصد و اولویت بندی می کند و در اختیار مدیران گروه قرار می دهد.

حجت الاسلام دریاباری با اشاره به برگزاری جلسات و نشست های علمی و پاسخ به شبهات از سوی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات گفت: در سال گذشته بیش از 22 نشست علمی پاسخ به شبهات برگزار شده است.

وی با بیان اینکه سه نشست پاسخ به سؤالات و شبهات به صورت بین المللی برگزار شده، اظهار کرد: نشست بین المللی علمی الحاق مدرن به صورت زبان انگلیسی و نشست بین المللی علمی ظلم در ادیان به زبان فارسی و انگلیسی برگزار شده است.

معاون پژوهش و آموزش مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات ابراز داشت: سه مدرسه توسل، غدیر، عاشورا نیز در دوره تابستان برای پاسخگویی به شهبات ویژه این ایام برای طلاب شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به طراحی سایت «ویکی‌پاسخ» از سوی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات گفت: قالب ویکی، دانشنامه آزاد مجازی است که در درسترس تمام مخاطبان قرار می گیرد.

حجت الاسلام دریاباری در پایان بیان کرد: رونمایی ازسایت «ویکی‌پاسخ»، سایت «پاسخ‌تی‌وی» و رونمای از 5 کتاب جدید درباره پاسخ گویی به شهبات در چندماه اخیر برگزار خواهد شد./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
لطفا نشانی سایت مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات را اعلام بفرمائید.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
نام گروهارا چرا درست ودقیق نگفتید
0
0