۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۸۴۶۰۵

وظیفه دولت در امور فرهنگی

وظیفه دولت در امور فرهنگی
حجت الاسلام احمدی گفت: دولت سیزدهم باید به جای ورود در جزئیات در جایگاه پشتیبانی قرار بگیرد و مسائل مهم و کلان مملکت را حل کند.

حجت الاسلام مهدی سلطان احمدی مبلغ فعال در تهران در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا  با اشاره به اولویت های فرهنگ در دولت سیزدهم گفت: یکی از مشکلاتی در چند دهۀ پس از انقلاب اسلامی کشور ما با آن رو به رو بوده است تخدی گری مدیران در مقولۀ فرهنگ می باشد طبیعتا دولت های نظام جمهوری اسلامی دغدغۀ رشد و تعالی فرهنگ را دارند اما با وجود گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی بایستی در قله یا چند قدمی آن می بودیم که متاسفانه این امر محقق نشده است. 

وی در ادامه با امیدواری به روی کار آمدن دولت انقلابی افزود: مردم و نخبگان علمی بر اساس واقعیت جامعه و ظرفیت های موجود از دولت سیزدهم مطالبۀ پیگیری مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه را دارند، امید است با روی کار آمدن دولت انقلابی و به همت نخبگان جامعه شاهد ترقی و پیشرفت فرهنگ اسلامی ایرانی باشیم.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به دولت های ایدئولوژیک بعد از انقلاب خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی هر دولتی که ایدئولوژیک تر بوده بیشتر در معرض این آفت قرار داشته است و برای اینکه دولت سیزدهم با این آفت درگیر نشود باید به جای ورود در جزئیات، در جایگاه پشتیبانی قرار بگیرد و مسائل مهم و کلان مملکت اسلامی را حل کند.   

حجت الاسلام سلطان احمدی گفت: پر واضح است که منظورعدم ارتباط دولت با مسائل فرهنگی نیست بلکه ارتباط پشتیبانی گرایانه از ائمۀ فرهنگ در تمدن اسلامی هست و شامل افرادی می شود که در دین اسلام به تفقه و تهجد مشغول می باشند و با استفاده از روایات اهل بیت، فرهنگ اسلامی را استنباط و سپس پیاده سازی می کنند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت حضور فعال حوزه در جامعه ابراز داشت: دولت با کمک به نخبگان حوزه و فضلای حوزوی، نقش پشتیبانی گرایانه را ایفا بکند که در نتیجه هم دچار آفت ارتباط تخدی گرایانه نشود و هم فرهنگ اسلامی ایرانی را در کشور به عمل در بیاورد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
درود بر رسای انقلابی
0
0