۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۸۴۶۷۵

پروژه سریال‌سازی شهدای شاخص در رسانه ملی

پروژه سریال‌سازی شهدای شاخص در رسانه ملی
پخش سریال‌هایی از زندگی شهدای انقلاب همواره با مخاطبان بسیاری همراه بوده و همین باعث شده ساخت سریال‌هایی از زندگی این عزیزان گرانقدر در دستور کار رسانه ملی قرار گیرد.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، پخش سریال‌هایی از زندگی شهدای انقلاب اسلامی همواره با مخاطبان بسیاری همراه بوده و همین باعث شده ساخت سریال‌هایی از زندگی این عزیزان گرانقدر در دستور کار رسانه ملی قرار گیرد. ضرورت حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بویژه سبک زندگی شهدا به نسل آینده از جمله مواردی است که باید با جدیت در برنامه‌ریزی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور به آن توجه شود و در این میان رسانه ملی از اهمیت و جایگاه ویژه‌تری برخوردار است. از این رو شاهد تولید و نگارش آثاری در حوزه معرفی شهدای نامدار کشور در رسانه ملی هستیم.


شهید باکری

 
مجموعه تلویزیونی «عاشورا» با موضوع زندگی «شهید باکری» در ۷ قسمت تولید خواهد شد. تهیه‌کنندگی این سریال را ابوالفضل صفری برعهده دارد و هادی حجازی‌فر به عنوان نخستین تجربه آن را کارگردانی کرده است. این مجموعه در مرکز سیمافیلم ساخته خواهد شد و هادی حجازی‌فر علاوه بر کارگردانی سریال، ایفای نقش شهید باکری را هم برعهده خواهد داشت. فیلمبرداری سریال ۷ قسمتی «شهید باکری» در حال انجام است و روز‌های پایانی فیلمبرداری را پشت سر می‌گذارد. بعد از اتمام فیلمبرداری بخش‌های شهر تهران، فیلمبرداری در استان ارومیه ادامه داشت و پس از اتمام فیلمبرداری ارومیه و زنجان، گروه تولید شهید باکری مشغول ضبط سکانس‌های جبهه در منطقه خوزستان شدند.


شهید بروجردی

 
خبر ساخت سریال شهید بروجردی توسط حسین تراب‌نژاد به تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر منتشر شد. سردار سرلشکر شهید محمد بروجردی از شهدای ۸ سال دفاع‌مقدس است که تاکنون بار‌ها گروه‌های مختلف قصد ساخت سریال و فیلم سینمایی از زندگی شهید را داشتند که محقق نشده است. این شهید بزرگوار علاوه بر حضور موثر و مبارزات در وقوع انقلاب، بعد از انقلاب وارد سپاه شد و از نخستین افرادی است که سپاه را تشکیل داد و تا لحظه شهادت دلاورانه در جبهه‌ها حضور داشت.


شهید صیادشیرازی

 
این سریال به تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد تولید می‌شود و حسین حسنی سرپرستی نویسندگان این سریال را عهده‌دار است. شهید سپهبد علی صیادشیرازی یکی از فرماندهان ارشد بود که در چند عملیات در ۸ سال دفاع‌مقدس حضور داشت. شهید صیادشیرازی که در زمان جنگ تحمیلی فرماندهی نیروی زمینی ارتش را بر عهده داشت، در سال‌های پس از جنگ به جانشینی ستاد کل نیرو‌های مسلح رسید و در نهایت در ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۸ به دلیل ضربات متعددی که در زمان جنگ تحمیلی و در جریان عملیات مرصاد بر پیکره منافقین وارد کرده بود، توسط گروهک منافقین مقابل در منزلش ترور شد و به شهادت رسید.


شهید نادر مهدوی

 
سریالی با محوریت دلاوری‌های شهید نادر مهدوی هم در برنامه تولید مرکز سیمافیلم قرار دارد. مهدی شفیعی تهیه‌کننده این سریال گفت: تحقیق و پژوهش این سریال با مراجعه به منابع مکتوب و همچنین گردآوری اسناد تصویری از شجاعت‌های نادر مهدوی و یارانش در رویارویی با نیرو‌های آمریکایی و همچنین دفاع از حریم آبی کشور توسط دلاورمردان نیروی دریایی از مدت‌ها پیش آغاز شده و توسط مریم امینی به انجام رسیده است. نویسندگی این سریال توسط داریوش مختاری آغاز شده است. موضوع این سریال رویارویی با زیاده‌خواهی‌های آمریکا در خلیج‌فارس توسط دلاورمردان نیروی دریایی سپاه و ارتش با محوریت شهید نادر مهدوی و همرزمانش خواهد بود.
ارسال نظرات