۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۸۴۶۹۶

کتاب "اندیشه فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای" منتشر شد

کتاب
مهدی جمشیدی حاصل دو دهه پژوهش‌هایش درباره نظریه فرهنگی مقام معظم رهبری را در کتابی با عنوان "درآمدی بر اندیشه فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای" منتشر کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا و به نقل از تسنیم،مهدی جمشیدی، محقّق و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در یادداشت کوتاهی درباره تازه‌ترین اثر پژوهشی خودش می‌نویسد: اندک آشنایی با آیت‌الله خامنه‌ای نشان می‌دهد که ایشان در میان عرصه‌های اجتماعی، بیش از همه نسبت به "فرهنگ"، حسّاس و دغدغه‌مند بوده و هست. از این رو در طول دهه‌های گذشته، نظریات و مواضع فراوانی را درباره فرهنگ بیان کرده است. نگارنده این اثر که حدود دو دهه است که درباره نظریه فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای مطالعه و تأمل می‌کند، اینک پس از سال‌ها، توانسته در قالب یک پژوهش "علمی" و "مستند"، اندیشه فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای را گرد آورد و روایتی "تحلیلی" و "راهبردی" از آن ارائه نماید.

در این پژوهش تلاش شده مهمترین اضلاع نظری و عملی این اندیشه، بازآفرینی و تبیین شود، به گونه‌ای که مخاطب پس از مطالعه آن، می‌تواند به تصویری دقیق و سرشار از جزئیات مفهومی و استدلالی دست یابد و مدعی شود که اندیشه فرهنگی ایشان را می‌شناسد.

در این اثر یک "منظومه فکری" طراحی شده که مشتمل بر عناصر و لایه‌های فرهنگی متنوع و درهم تنیده است. در چهارچوب این منظومه، شناخت تفکر فرهنگی آیت‌الله خامنه ای، تسهیل و منطقی شده است.

در این پژوهش، مخاطب هم با زیرساخت‌های معرفتی و فکری اندیشه فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای آشنا می‌شود و هم با "نمودها" و "مصداق‌ها"ی عینی آن، تا آنجا که در نهایت، مباحث به گام دوم انقلاب می‌رسد و مجموعه‌ای از راهکارها و راهبردهای فرهنگی در اختیار مخاطب قرار داده می‌شود.

انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کتاب "اندیشه فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای" را منتشر و روانه بازار کتاب کرده است.

ارسال نظرات