۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۶۸۴۷۵۹

دیروز از «قاتلِ یک زن» دفاع کردند امروز از «شهردار زن» می‌گویند

دیروز از «قاتلِ یک زن» دفاع کردند امروز از «شهردار زن» می‌گویند
از تابستان ۹۶ تاکنون شورای شهر و شهرداری تهران دربست در اختیار اصلاح طلبان بود، اما این طیف با اینکه در این مدت سه شهردار برای تهران انتخاب کرد، اما هیچگاه اجازه نداد که یک زن شهردار تهران شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «شهردار زن در بهشت جایی ندارد» نوشت: «زنان می‌توانند شهردار شوند و مانع قانونی ندارد، اما چرا شهردار زن برای تهران انتخاب نمی‌شود؟ ...در حالی عدم تمایل به شهردارشدن یک زن  در میان منتخبان شورای شهر ششم، نمایان شده که آمار نشان می‌دهد پس از انقلاب تاکنون فقط پنج زن از سوی شهرداران، به‌عنوان شهردار منطقه منصوب شدند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اصولگرایان شورای شهر ششم به یک خانم اجازه مدیریت شهری نخواهند داد. حتی منتخبان زن شورای شهر ششم تهران همچنان برای شهردارشدن یک خانم علاقه از خود نشان ندادند».

دولت روحانی هم زمین سوخته تحویل گرفت اما شلوغ بازی نکرد/ دیروز از «قاتلِ یک زن» دفاع کردند امروز از «شهردار زن» می‌گویند

فعالین و رسانه های اصلاح طلب اصرار دارند که خود را حامی و مدافع حقوق زنان جلوه دهند اما این طیف بارها در بزنگاه ها در مسئله دفاع از حقوق زنان مردود شده است.

از تابستان ۹۶ تاکنون شورای شهر و شهرداری تهران دربست در اختیار اصلاح طلبان بود، اما این طیف با اینکه در این مدت سه شهردار برای تهران انتخاب کرد، اما هیچگاه اجازه نداد که یک زن شهردار تهران شود.

اما مسئله به همین جا ختم نمی شود. «محمدعلی نجفی» اولین شهرداری بود که شورای شهر اصلاح طلب پنجم تهران انتخاب کرد. وی به دلیل سوءمدیریت و ناکارآمدی از شهرداری کنار رفت و چندی بعد در اقدامی جنایت آمیز همسر دوم خود که زنی جوان بود را با اسلحه غیرمجاز به قتل رساند.

طبیعتا طیف اصلاح طلب می بایست با دفاع از مقتول که زنی جوان بود، قاتلِ یک زن را آماج حمله قرار داده و از وی برائت می جست و اعلام می کرد که قاتل باید به اشد مجازات برسد؛ اما آیا اصلاح طلبان همین گونه رفتار کردند؟ پاسخ منفی است.

جریان اصلاح طلب بجای دفاع از مقتول، به حمایت تمام قد از «قاتلِ یک زن» پرداخت و مقتول را آماج توهین و تهمت قرار داد. نکته قابل تأمل اینجاست که حتی لیدرهای جریان اصلاح طلب از جمله خاتمی به میدان آمده و برای آزادی قاتل، چندین میلارد تومان پول مهیا کردند.

همین جریان اصلاح طلب در سالهای گذشته در پیشنهادی شرم آور مدعی شده بود که زنان کارتن خواب باید عقیم شوند. اصلاح طلبان تاکید دارند که زنان باید برای تماشای بازی مردان به ورزشگاه بروند تا هم فحش بدهند و هم فحش بشوند. فعالین اصلاح طلب مدعی هستند که اگر زنان برای تماشای بازی مردان به ورزشگاه نروند، دچار بیماری های روحی و روانی می شوند.

حالا این طیف با این سابقه سیاه در موضوع حمایت از حقوق زنان، مدعی است که چرا شورای شهر ششم برای تهران شهردار زن انتخاب نمی کند. متاسفانه نگاه اصلاح طلبان به زنان نگاهی جنسیت زده و ابزاری است و این واقعیت قابل کتمان نیست.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات