۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۸۴۷۹۶

مطالبات هیئت‌های مذهبی از دولت‌ها چیست؟

مطالبات هیئت‌های مذهبی از دولت‌ها چیست؟
جمعی از مدیران هیئت‌های محوری و برگزیده کشور گردهم آمدند تا در فضایی آزاد انتقادات و پیشنهادات‌شان به دولت را مطرح کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جایگاه هیئت‌های مذهبی در جامعه ایران اساسی و غیرقابل انکار است. حضور هیئتی‌ها در عرصه‌ کمک‌های اجتماعی از تجلیات این موضوع است اما صرفاً فعالیت‌های هیئت‌ها محدود به آن نیست، بلکه حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و ... از وظایف هیئت‌های مردمی است.

هیئت‌های مذهبی علاوه بر اینکه مسئله اجرای مناسک دینی و برنامه‌های مذهبی را سرلوحه کارهایشان می‌دانند، از جهتی وظیفه دارند تا کمک کنند اندیشه‌های دینی در مسیر اصلی قرار بگیرد. یکی از حقوقی که مردم و به ویژه هیئت‌های مذهبی به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه مردمی حق دارند این است که برای تحقق خواسته‌هایشان از کسانی که در مسند قدرت‌اند مطالبه‌گری کنند.

سیزدهمین همایش مدیران هیئت‌های محوری و برگزیده کشور به مدت 2 روز از تاریخ 24 تیرماه در مجموعه یاوران مهدی (عج) جمکران برگزار شد.

یکی از بخش‌های قابل توجه در این مراسم، برگزاری بخش تریبون آزاد بود. مدیران هیئت‌های شاخص و محوری در این مراسم، خطاب به دولت‌ها، انتقادات و پیشنهاداتی را مطرح کردند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات