۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۸۴۸۰۹

صبر و بردباری در خانواده و جایگاه آن

صبر و بردباری در خانواده و جایگاه آن
دین مبین اسلام برای بردباری و صبر جایگاه عظیم و رفیع ایران قرار داده است، امام باقر علیه السلام فرمودند هر کس بد اخلاقی همسرش تحمل کند خداوند بهشت را بر او واجب گرداند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، بدون شک بر همگان پوشیده نیست که زندگی کردن در جامعه آن هم در نهادی مانند خانواده خالی از فراز و فرودها سختی‌ها و مصائب اختلاف نظرات و سلایق و نیش و نوش هاست و به دلیل ارتباط نزدیک در روابط این امور تاثیر فراوانی بر اعضای خانواده می گذارد.

بدون صبر و شکیبایی افراد دچار مشکلات بسیاری می‌شود و از همین جاست لازم است زوجین در ارتباط با مسائلی که روی می دهد د بردبار و خویشتندار باشند زیرا بردباری بدون بی‌تابی و شکایت در زندگی سبب نزدیک شدن و محملی برای حرکت از سختی ها به سوی گشایش هاست.

صبر و بردباری در خانواده و جایگاه آن

خداوند کریم در قرآن برای کسانی که در زندگی و مشکلاتی که پیش روی آنها قرار می گیرد بردباری و شکیبایی را اتخاذ می کنند وعده به خیر فراوان داده است و به مومنان توصیه فرموده است که با زنان خود معاشرت شایسته داشته باشید و اگر به جهاتی از همسران خود رضایت کامل ندارید و بر اثر اموری آنها در نظر شما ناخوشایند می باشند صورت تصمیم به جدایی و یا بدرفتاری نگیرید و تا آنجا که در قدرت دارید مدارا کنید زیرا امکان دارد شما در تشخیص خود دچار اشتباه شده باشید و آنچه را نمی‌پسندید خداوند در آن خیر و برکت و سود فراوان قرار داده باشد.

سوره نساء از همین روست که تا زمانی که می توان با مشکلات کنار آمد لازم است معاشرت به معروف و رفتار شایسته از طرف زوجین طرح نگردد این این در حالی است که در روزگار ما با وجود خیل و سیل بی حد و شماره محتواهای منحرف کننده در زندگی های زناشویی بسیاری از زوجین گرفتار سوءظن های بی دلیل و حب و بغض های بی جهت می گردند که در اغلب موارد قضاوت های آنان نادرست می باشد تا آنجا که خوبی ها در نظر آنها بدی و زشتی ها در نظر آنها خوبی جلوه می‌کند اما با گذشت زمان و مدارا کردن تدریجاً حقایق آشکار می شود از همین جاست که ارزش صبر و بردباری نمایان می شود.

دین مبین اسلام برای بردباری و صبر جایگاه عظیم و رفیع ایران قرار داده است تا جایی که امام باقر علیه السلام فرمودند هر کس بد اخلاقی همسرش را هر چند به اندازه یک کلمه تحمل کند و شکیبایی ورزد خداوند بهشت را بر او واجب گرداند.

ارسال نظرات