۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۸۴۸۷۳
اندیشمندان بین المللی در همایش حج تأکید کردند؛

حج مظهر اتحاد اسلامی/ برائت از آمریکا و اسرائیل، مصداق برائت از مشرکین

حج مظهر اتحاد اسلامی/ برائت از آمریکا و اسرائیل، مصداق برائت از مشرکین
اندیشمندان و شخصیت های بین المللی جهان اسلام در همایش بین المللی حج، تأکید کردند: دشمنان ملت های مسلمان از اختلافات دینی برای تامین منافع خود بهره می برند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، همزمان با فرارسیدن ماه ذی الحجه و ایام حج ابراهیمی وبیناری با عنوان «حج تجلی وحدت امت اسلامی» با حضوراندیشمندان شیعه و سنی هند با حضور حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای مهدی مهدوی پور نماینده محترم ولی فقیه در هند، آشوری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، حجت الاسلام والمسلمین سید صفدر حسینی زیدی رئیس جامعه امام جعفر صادق (ع) جهانپور در ایالت اوترا پرادش، سید سلمان چشتی رئیس بنیاد صوفیان چشتی، دکتر سلیم خان معاون حزب جماعت اسلامی در ایالت مهاراشترای هند ، پرویز شبیر ماندی والا نماینده مرکز مطالعات اسلامی هند و عضو حزب جماعت اسلامی هند شبعه ایالت مهاراشترا، حجت الاسلام و المسلمین سید محفوظ علی عابدی اندیشمند اسلامی بنگلور، حجت الاسلام و المسلمین میر اظهر حسین عابدی عضو هیات امنای اوقاف ایالت کاراناتاکا و خانم اماتول عاطفه عضو هیات امنای وقف ایالت تامیل نادو و عده کثیری از دانشجویان، پژوهشگران و علاقمندان در فضای مجازی زوم و با مشارکت کانال تلویزیونی وین و کانال اینترنتی اس ان ان وکانال تلویزیونی ولایت برگزار شد.

این وبینار با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و در ادامه کلیپ "اللهم لبیک" که توسط خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی تهیه شده بود اکران شد. و همچنین کلیپی از سخنان رهبر عظیم الشان  انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خامنه ای پیرامون مناسک حج اکران گردید.

در ادامه وبینار حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای مهدی مهدوی پور نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در هند، سخنرانی خود را ایراد کرد.

وی در ابتدا ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن ایام مناسک حج ابراهیمی و عید سعید قربان بیان داشت: حج نماد بندگی انسان نسبت به خداوند و معبود خود است، حج گردهمایی بزرگی است که همه افراد چه فقیر و چه غنی همگی در برابر خدای خود یک شکل می شوند و با ندای لبیک اعمال مخصوص و ویژه را انجام می دهند.

حج مظهر اتحاد اسلامی است / برائت آمریکا و اسرائیل مصداق برائت مشرکین است

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور حج را مظهر اتحاد و وحدت میان همه مسلمانان جهان محسوب کرد و گفت: در عرفات با خداوند سبحان عهد می بندند، حج برای تطهیر نمودن قلوب مسلمانان است و تمامی شرکت کنندگان در این مراسم بایستی اعمال خویش را با دقت کامل انجام دهند و اگر شرکت کننده ای در این مراسم خطا وگناهی انجام دهد بایستی کفاره دهد.

سید سلمان چشتی رئیس بنیاد صوفیان چشتی هند در سخنانی ضمن عرض خرسندی از حضور در این وبینار و تشکر از خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی که این وبینار ارزشمند را برگزار کرد، اظهار داشت: حج مظهر وحدت میان مسلمانان محسوب می گردد و امروزه وحدت و اتحاد ضرورت مهم جامعه اسلامی است و همه اقشار امت اسلام به ویژه اندیشمندان و علما بایستی به سوی این مهم گام بردارند.

وی افزود: اتحاد امت اخلاق محمدی به عنوان شعار سال جاری درگاه خواجه غریب نواز قرار گرفته است. در سایه اخلاق و سیرت والای پیامبر عظیم الشان جهان اسلام می توان همدلی و محبت را میان همه گروههای مسلمانان ایجاد نمود و با خدمت بدون چشم داشت به خلق و کمک به همنوع می توان این اتحاد و وحدت را میان همه گروههای مسلمان درسراسر گیتی ایجاد کرد.

دکتر پرویز شبیر ماندیوالا نماینده مرکز مطالعات اسلامی هند و عضو حزب جماعت اسلامی هند شعبه ایالت مهاراشترا ضمن عرض خرسندی از حضور در این وبینار گفت: حج تجمع و کنگره بزرگ مسلمانان جهان و تجلی وحدت و همدلی میان همه مذاهب است.

وی گفت: کنگره حج دارای دو جنبه بزرگ است انسانیت و وحدت میان مسلمانان است. در حج همه مسلمانان را از نژادهای و رنگ های مختلف مشاهده می کنید که تنها با لباس سفید احرام در برابر خانه خدا می ایستند و عبادت و نیایش می کنند، در کنگره حج همه افراد غنی و فقیر، سیاه و سفید در کناریکدیگر قرار می گیرند و در مقابل خداوند بزرگ سجده می کنند. این خود تجلی وحدت و اتحاد میان مسلمانان است.

حجت الاسلام والمسلمین مولانا اظهر حسین عابدی عضو هیات امنای اوقاف ایالت کاراناتاکای هند ضمن عرض خرسندی از حضور در این وبینار و تشکر از خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی اعلام داشت: امروزه با توجه به شرایط مسلمانان درجهان اتحاد و وحدت یک ضرورت قلمداد می گردد که همه اندیشمندان و علما و پژوهشگران بایستی با اقدامات خود زمینه های اتحاد را میان گروه ها به وجود آورند.

وی ادامه داد: حج کنگره الهی است که هر سال یک بار در سرزمین وحی اجرا می گردد و همه مسلمان عالم بدون تعلقات گرد هم جمع می گردد تا مناسک حج را بجا آورند، خانه کعبه خانه برکت، نعمت و خانه امن است، در دین مبین اسلام از کوچکترین تا بزرگترین مسئله دارای دستور و قانون است و دینی جهان شمول است و حج کنگره ای است که در آن مسلمانان از همه کشورها بایستی با لباس احرام در آن شرکت نموده و اعمال مخصوص آن را انجام دهند.

خانم اماتول عاطفه عضو هیات امنای اوقاف ایالت تامیل نادو در هند ضمن عرض خرسندی از حضور در این وبینار و تشکر از خانه فرهنگ کشورمان گفت: حج مظهر انسانیت و تجلی گاه وحدت میان مسلمانان است، اگر به جهان امروز و رویدادهای آن نگاهی بیاندازیم به خوبی متوجه می شویم که دشمنان اسلام از تفرقه میان مسلمانان استفاده کرده اند و توانسته بر آنها چیره شوند و حکومت های استبدادی و دست نشانده خود را تشکیل دهند.

وی با اشاره به نقش زنان در جامعه اسلامی بیان داشت: امروزه زنان در تمامی جوامع به ویژه جامعه مسلمانان توانسته جایگاه خویش را پیدا کنند، دین مبین اسلام مقام زن را بسیار والا عنوان می کند و خواستار شرکت زنان در تمامی عرصه ها است، در حج نیز حضور زنان در کنار مردان نشان دهنده تساوی حقوق آنها است.

حج مظهر اتحاد اسلامی است / برائت آمریکا و اسرائیل مصداق برائت مشرکین است

حجت الاسلام والمسلمین مولانا سید صفدر حسین زیدی رئیس حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) جونپور در ایالت اوترا پرادش هند، ضمن عرض خرسندی از حضور در این وبینار اظهار داشت: متاسفانه تبلیغات بیگانگان و دشمنان اسلام باعث شده که مسلمانان فکر کنند که در اقلیت هستند بلکه امروزه مسلمانان در اکثریت هستند و اگر به آمار جهانی جمعیت نگاه کنیم مسلمانان را در اکثریت در می یابیم اما دشمنان اسلام خواستار جدایی و انشقاق میان گروه های مسلمان هستند تا از این طریق بتوانند منافع سیاسی اقتصادی خود را گسترش دهند، حج کنگره الهی برای نمایش وحدت و همدلی میان همه مسلمانان است تا آنها بتوانند به نیروی عظیم خویش پی ببرند.

در ادامه دکتر سلیم خان معاون حزب جماعت اسلامی هند در ایالت مهاراشترای هند ضمن عرض خرسندی از حضور در این وبینار بیان داشتند: حج کنگره الهی مسلمانان است که خدواند سبحان همه مسلمانان را برای شرکت در آن بدون هیچ گونه تبعیضی دعوت می کند و همگان بدون درنظر گرفتن رنگ پوست و یا در نظر گرفتن میزان دارایی خود در کنار یکدیگر با یک لباس سفید می ایستند و در مقابل خداوند و معبود خویش نیایش می کنند تا قلوب خود را از گناهان و صفات ناپسند تطهیر کنند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید محفوظ علی عابدی ضمن عرض خرسندی از حضور در این وبینار در سخنانی کوتاه حج را موقعیت مهم برای تغییر در روش های گذشته و دور کردن صفات پست و رسیدن به صفات والای انسانیت است، حج نماد وحدت و همدلی همه مسلمانان عالم است که در آن شرکت کنندگان برائت از مشرکان و استعمارگران را اعلام می کنند و اظهار می دارند که همه ما در یک صف برای سبیل خداوند سبحان آماده نبرد و جانفشانی هستیم.

در پایان محسن آشوری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض خرسندی و تشکر از همه سخنرانان و دست اندرکاران و همچنین تبریک و تهنیت پیشاپیش به مناسبت عید سعید قربان گفت: این وبینار با عنوان حج تجلی وحدت امت اسلامی نشان دهنده همدلی همه افراد برای وحدت و اتحاد است، در واقع حج تنها برای عبادت و یا نیایش نمی باشد بلکه هدف اصلی آن وحدت و اتحاد میان همه مسلمانان و برائت از مشرکین و استعمارگران عصر است که در رأس آن آمریکا و رژیم اشغالگر قدس است که فلسطینیان مظلوم را آواره نموده و حقوق آنها را پایمال کرده است. 

وی افزود: جهان اسلام باید در ایام حج در کنار یکدیگر مشکلات دنیای اسلام را حل کند و در راستای فراگیر شدن دستورات فردی ف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اسلام بکوشند و این خود زمینه ای برای تحقق وعده موعود خواهد بود.  

در ادامه وبینار کتاب قرآن و هدایت که به قلم حضرت آیت الله جوادی آملی (مد ظله العالی) نگاشته شده و توسط خانه فرهنگ باز نشر شده است رونمایی شد.

در مراسم رونمایی کتاب کلیپی را که درخصوص معرفی این کتاب از سوی خانه فرهنگ تهیه شده بود اکران گردید تا مخاطبان بتوانند از آن بهره برداری کنند.

و در پایان وبینار نماهنگ و کلیپ تبریک و تهنیت بمناسبت فرارسیدن عید سعید قربان پخش شد.

یاد آوری می شود این وبینار که با حضور بیش از چهل نفر در فضای نرم افزار زوم برگزار شد، به صورت همزمان در فیس بوک خانه فرهنگ، کانال اینترنتی شیعه نیوز نتورک در یوتیوب و کانال ماهواره ای وین پخش شد که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت.  

خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی برای شرکت کنندگان در این وبینار نیز گواهی نامه صادر کرده است.

علاقه مندان می توانند برای بهره برداری و استفاده از این وبینار به آدرس https://youtu.be/JmjEdTenhMQ مراجعه کنند./۹۸۸/

حج مظهر اتحاد اسلامی است / برائت از آمریکا و اسرائیل مصداق برائت مشرکین است

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
امیدواریم دور از کرونا سالم برگردند زوار ایرانی.
1
0