۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۸۴۹۳۰

دستورالعمل‌های یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اعلام شد

دستورالعمل‌های یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اعلام شد
نشست تبیین راهکارهای اجرایی جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ستاد اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست تبیین دستورالعمل یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و راهکارهای اجرایی آن، با حضور هادی آشتیانی، مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدهادی ناصری طاهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی، سکینه خاتون مهدیان‌پور معاون اداره کل، رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها و اعضای ستاد یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بستر فضای مجازی برگزار شد.

​در ابتدای جلسه هادی آشتیانی مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به تفاوت‌ها و نوآوری‌های جشنواره یازدهم گفت: در این دوره از جشنواره قالب‌های جدیدی  همچون داستان نویسی، شعر، داستانک، تولیدات هنری و...قرار داده‌ایم که این قالب‌ها خود نورآوری و خلاقیت به همراه خواهد داشت و امیدواریم استان‌های مختلف با توجه به بسترها و پتانسیل استانی و شهرستانی در یک حوزه و قالب متمرکز شود تا شاهد فعالیت‌های متنوع تر و بهتری در جشنواره باشیم.

وی ارتباطگیری مؤثر با سازمان‌ها و نهادها، مراجعه به شهرک‌های که تمرکز جمعیتی بالا دارند، بهره بردن از کمک‌های مادی و معنوی خیرین را در اجرای با شکوه جشنواره موثر دانست و خواستار اهتمام تمام همکاران و روسای شهرستان در اجرای آن شد.

​مدیر کل فرهنگی نهاد ایجاد بخش مروّجان فرهنگ رضوی ویژه کتابداران را اقدامی نو عنوان کرد و گفت: با ایجاد این بخش کتابدارانی که خدمت ویژه در جشنواره ارائه می‌دهند شناسایی  و معرفی خواهند شد.

آشتیانی با اشاره به افزوده شدن بخش ویژه حضرت مهدی (عج) به جشنواره، توجه به حوزه کودک و نوجوان و آشنایی این قشر با اهل بیت (ع) را امری ارزشمند عنوان کرد و گفت: کودکان و نوجوانان آینده سازان جامعه هستند و برگزاری این گونه جشنواره‌ها تأثیر بسزایی در نهادینه کردن دین و مذهب در آنها دارد، لذا گسترش و اشاعه فرهنگ رضوی امری مهم است.

​در ادامه نیز محمدهادی ناصری طاهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران نکات راهبردی را در خصوص اجرای دستورالعمل‌های جشنواره رضوی و انجام کار تشکیلاتی و ساختاری برای رسیدن به نتایج بهتر و اثرگذاری بیشتر در میان مخاطبان، بیان کرد.

در نشست مشترک شورای اداری روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها و اعضای کارگروه ستاد استان ضمن توضیحات بندهای دستورالعمل یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط مهدیانپور معاون امور کتابخانه‌ها احکام اعضای کارگروه اجرایی یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان تقدیم شد.

ارسال نظرات