۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۸۴۹۸۵
مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان:

لزوم پرهیز از سطحی نگری و شتاب زدگی در پژوهش ها

لزوم پرهیز از سطحی نگری و شتاب زدگی در پژوهش ها
لرستان - حجت الاسلام مهدوی خواه هدف از برگزاری جشنواره علامه حلی را تقویت نشاط علمی و روحیه پژوهشی بین طلاب عنوان کرد و گفت: باید روحیه پژوهشی در میان طلاب تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام روح الله مهدوی خواه، امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره استانی علامه حلی در لرستان با اشاره به برگزاری هر ساله جشنواره علامه حلی(ره) در استان، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره تقویت نشاط علمی و گسترش روحیه پژوهشی بین طلاب است.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان افزود: تربیت طلبه پژوهش محور از دیگر اهداف مهم جشنواره علامه حلی است و برگزاری این جشنواره زمینه ساز رشد و شکوفایی استعدادهای طلاب است.

وی بیان داشت: برگزاری جشنواره علامه حلی سبب می شود که توانایی و استعداد پژوهشی هر طلبه تبدیل بالفعل شود و فرصتی مناسب برای رشد فعالیت های پژوهشی طلاب است.

نخبه گرایی وظیفه مهم حوزه علمیه است

حجت الاسلام مهدوی خواه نخبه گرایی را از وظایف مهم حوزه علمیه عنوان کرد و اظهارداشت: یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره علمی، افزایش مشارکت طلاب در عرصه های علمی و پژوهشی است.

وی ادامه داد: می توان از ظرفیت و توانایی علمی و پژوهشی طلاب در کارگاه های علمی و پژوهشی حوزه علمیه بهره مند شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان عنوان کرد: حیات و رشد حوزه علمیه در گروه بالندگی و پویایی مدارس علمیه است وحوزه ای موفق خواهد بود که بتواند شبهات را رصد و پاسخ دهد و آموزه های دینی را تبیین نماید و در این زمینه باید با بهره مندی از ظرفیت طلاب محتوای جدید با ابزارهای حدید به جامعه ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه امسال چهارمین دوره استانی جشنواره علمی علامه حلی(ره) در استان برگزار می شود، گفت: انتظار می رود که هر ساله آثار پژوهشی رشد بیشتری داشته باشند که زمینه آن برگزاری کارگاه های مختلفی برای طلاب و اساتید است.

حجت الاسلام مهدوی خواه تصریح کرد: در برگزاری کارگاه های آموزشی و پژوهشی باید نیازسنجی و اولویت سنجی شود تا شاهد رشد و ارتقای آثار پژوهشی باشیم و از سطحی نگری و شتاب زدگی پرهیز کنیم./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات