۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۸۴۹۹۵

سه نکته در پاسخ به پسر بزرگ هاشمی

سه نکته در پاسخ به پسر بزرگ هاشمی
محسن هاشمی گفته است:کاهش اعتماد عمومی و بحران معیشتی از مهم‌ترین مسائل امروز جامعه ما هستند که باید به سرعت این شکاف‌ها ترمیم و بحران‌ها مدیریت شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه اصلاح طلب اعتماد در شماره امروز خود سعی کرده است که یاد خطبه‌های هاشمی رفسنجانی در ۲۶ تیرماه سال ۸۸ را زنده کند.

در همین رابطه محسن هاشمی، پسر بزرگ هاشمی در یادداشتی که در این روزنامه نوشته، معضلات کشور را ردیف کرده و گفته است: «جامعه و مردم ایران در شرایط دشواری قرار دارند، معضل آب، عدم واکسیناسیون به‌ موقع کرونا، کاهش اعتماد عمومی و بحران معیشتی از مهم‌ترین مسائل امروز جامعه ما هستند که باید به سرعت این شکاف‌ها ترمیم و بحران‌ها مدیریت شوند و اکنون که هر سه قوه و نهادهای حاکمیتی یکدست شده‌اند، مانعی برای برون‌رفت از وضعیت کنونی وجود ندارد».

هاشمی در ادامه نوشته است: «بی‌مناسبت نیست با توجه به اینکه در سالگرد آخرین خطبه نماز جمعه  هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۸۸ قرار داریم، به راهکارهای ایشان برای حل مشکلات بنیادین جامعه بازگردیم و حتی اگر امروز هم این راهکارها پس از گذشت ۱۲ سال مورد توجه و اجرا قرار گیرد، بخش قابل‌توجهی از مشکلات جامعه حل خواهد شد. عصاره و محور رویکرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، برای حل مسائل جامعه و حفظ انقلاب و نظام، بازگشت به عقلانیت بود».

رئیس فعلی شورای شهر در ادامه مطرح کرده است: «کاهش شدید مشارکت عمومی در دو انتخابات اخیر نشان می‌دهد که ما نیازمند بازسازی اعتماد اکثریت جامعه نسبت به کارآمدی حاکمیت هستیم و این ترمیم با اقدامات سریع در حوزه سیاست خارجی، واکسیناسیون و معیشت عمومی ایجاد خواهد شد».

هاشمی برای دولت رئیسی تعیین تکلیف هم کرده و نوشته است: «بازگشت به برجام در ماه نخست دولت سیزدهم، تامین میزان کافی واکسن از خارج تا به تولید انبوه رسیدن واکسن تولید داخلی و باز کردن فضای فرهنگی و سیاسی داخلی کشور برای افزایش مشارکت اجتماعی که در سال‌های اخیر به پایین‌ترین حد خود رسیده است، اقدامات اولیه است که می‌تواند شرایط کشور را به‌ سوی بهبود تغییر جهت دهد».

در پایان هم پسر بزرگ آیت الله هاشمی، پرهیز از تندروی در حوزه فرهنگ و سیاست یکی از ضرورت‌های بازگشت به عقلانیت دانسته و نوشته است: «امیدواریم مسوولان ارشد کشور به‌ ویژه بتوانند از فرصت ایجادشده جهت حل مسائل مردم بهترین استفاده را حاصل کنند».

 وب سایت جهان نیوز در پاسخ به ادعاهای محسن هاشمی در سه نکته قابل تامل گفته است:

یک: نکته جالب یادداشت محسن هاشمی آنجاست که عاملان خرابی و بانیان مشکلات فعلی که بارها خود لب به اعتراف گشوده اند طلبکارانه برای دولت آینده لیست مشکلات تهیه می کنند و همان راهکارهای پوسیده را هم دوباره ارائه می دهند.

دو: همین افراد که بی کفایتی و ناکارآمدی آنها از دولت تا شورای شهر و شهرداری کنونی تا مجلس گذشته باعث دلخوری گروهی از مردم و در نتیجه کاهش نسبی مشارکت در انتخابات شد طرح موضوع می کنند که نیازمند بازسازی اعتماد اکثریت جامعه نسبت به کارآمدی حاکمیت هستیم. به عبارت بهتر یعنی ما مدعیان اصلاح طلبی و اعتدال گرایی خرابکاری می‌کنیم و ضربات لازم را -عمدا یا سهوا- وارد می‌کنیم، مسئولان بعد از ما جبران خسارت بکنند.

سه: البته که از محسن هاشمی نباید انتظار بیشتر داشت. او فرزند آیت الله هاشمی است که نقش بزرگ او در فتنه سال ۸۸ قابل کتمان نیست؛ نقشی که به غیر از دوستان و همفکران حتی فرزندان و همسر او هم به صورت میدانی وارد عمل شدند. بامزه تر آنجاست که مایل هستند آن تحرکات و اظهارات را به نفع مردم تفسیر کرده و بر آن نام زیبای عقلانیت بگذارند!

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات