۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۸۵۱۰۸
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

وزرا به خوزستان بیایند و پاسخگوی مدیریت غلط خود باشند

وزرا به خوزستان بیایند و پاسخگوی مدیریت غلط خود باشند
خوزستان - یوسفی گفت: وزرا بجای آنکه خود به خوزستان آمده و پاسخگوی مدیریت غلط خود باشند معاونین خود را که آمدنشان نتیجه‌ای ندارد، عازم می‌کنند!

به گزارش خبرگزاری رسا در خوزستان، مجتبی یوسفی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در چند روز اخیر دولت برای حل مشکل تنش آبی در استان خوزستان اقداماتی را انجام داده که با وجود سابقه ضعیف دولت در حل مسائل استان انتظار نداریم این موضوع نیز در یکی دو هفته آینده حل شود.

وی افزود: وزراء بجای آنکه خود به استان خوزستان بیایند و پاسخگوی مدیریت غلط خود باشند معاونین خود را که هیچ‌گونه اختیاری ندارند و آمدنشان هیچ ارزش و نتیجه‌ای برای استان نخواهد داشت، عازم خوزستان می‌کنند که این جای تعجب دارد که چرا اینقدر ارزش مردم مظلوم خوزستان را پایین می‌آورند؟

عضو هیأت رییسه مجلس در ادامه تصریح کرد: مردم از ما که نماینده آن‌ها هستیم انتظاراتی دارند، ما شرمنده آنهاییم ولی وقتی در کمیسیون تلفیق اعتباراتی برای مسائل خوزستان به تصویب می‌رسد به دولت جهت اختصاص اعتبارات ابلاغ می‌شود هیچگاه اجرایی نمی‌شود حال آنکه مدام از اختصاص اعتبارات جدید به خوزستان حرف می‌زنند در حالی که اعتبارات گذشته هنوز اختصاص داده نشده‌اند.

یوسفی درباره کار تبلیغی دولت جهت کسب رای مردم در انتخابات سال 96 گفت: در سال 96 بیلبوردهای بزرگ اختصاص 11 میلیون دلار به خوزستان جهت پروژه‌های آبرسانی در سطح استان پر بود بعد از انتخابات هیچ گاه حرفی از این موضوع دیگر زده نشد و همچنان این پروژها با موضوع کمبود اعتبار مواجه هستند و دولت باید پاسخگو باشد که اگر اعتباری اختصاص یافته کجا رفته است و اگر داده نشده چرا دروغ به مردم گفته است.

وی در ادامه بیان داشت: عشایر مردم خوزستان در 40 روز ابتدایی جنگ در مقابل رژیم بعثی عراق با دست خالی ایستادند تا دیگر مردم استان‌ها به کمک آن‌ها آمدند و این نشانه همبستگی میان تمام مردم استان‌هاست حال چرا دولت با بی‌مسئولیتی و بی‌کفایی سبب ایجاد تنش میان این مردم شده است؟

عضو هیأت رییسه مجلس گفت: استان خوزستان به تنهایی رتبه نخست تولید محصولات استراتژیک مانند گندم و شکر را دارد و بخش عظیمی از نیاز غذایی کشور از این استان تامین می‌شود که با مسئولیتی دولت و عدم اختصاص آب برای کشت جایگزین به کشاورزان خوزستان در واقع دولت علاوه بر اینکه عامل فاجعه زیست محیطی، آلودگی محیط زیست، بیکاری بسیاری از جوانان و تبدیل شدن جلگه خوزستان به کویر شده است، امنیت غذایی تمام مردم را به خطر انداخته است.

ارسال نظرات