۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۸۵۱۳۵
خط و نشان هنیه درباره تعرض به مقدسات فلسطینی؛

ابتکار عمل دست ما است

ابتکار عمل دست ما است
رهبر حماس نبرد «سیف القدس» را به مثابه یک زلزله در قلب رژیم صهیونیستی دانست و درباره تعرضات اخیر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و قدس هشدار داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در پیامی به مناسبت تبریک عید قربان به تحولات فلسطنی نیز گریز زد.

بر اساس گزارش «العهد»، هنیه گفت، پس از حماسه قهرمانانه و عید پیروزی در نبرد «شمشیر قدس» (سیف القدس)، قربان دومین عیدی است که فرا رسیده است.

وی افزود، نبرد سیف‌القدس نقطه تحولی در تاریخ درگیری با دشمن صهیونیستی بود و به مثابه یک زمین لرزه سیاسی، نظامی و امنیتی در قلب رژیم صهیونیستی بود.

هنیه تأکید کرد، دشمن صهیونیستی با اقدامات این روزهای خود در قدس و مسجدالاقصی تلاش می‌کند بر شکست خود سرپوش بگذارد و سعی دارد از ارزش این پیروزی بزرگ فلسطینی‌ها بکاهد.

رهبر حماس ادامه داد: نبرد سیف‌القدس تأکید کرد که نبرد به آنچه قبل از آن بوده، باز نخواهد گشت؛ ما هستیم که اصول، ابتکار عمل و قدرت برای تعیین زمان و مکان (نبرد) را در اختیار داریم. این پیروزی در اذهان ثبت شد و بر همه ابعاد داخلی و خارجی تأثیر گذاشت.

هنیه سپس گفت، از جمله نتایج نبرد مذکور خارج کردن «بنیامین نتانیاهو» از فضای سیاسی بود؛ بحران‌های داخلی فعلی رژیم صهیونیستی دامن این رژیم را خواهد گرفت.

رهبر حماس تأکید کرد، قدس در کانون توجهات حماس است و دشمن صهیونیستی تعرض به مقدسات را تکرار نکند.

هنیه درباره اسرا هم گفت، حماس از مطالبات خود در پرونده قرارداد تبادل اسرا کوتاه نخواهد آمد و بر عهد خود با اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی تأکید می‌کند.

یکشنبه هفته جاری، در سالروز آنچه صهیونیست‌ها «تخریب هیکل» می‌خوانند، صدها شهرک‌نشین به مسجدالاقصی یورش آوردند و این موضوع با واکنش گسترده فلسطینی‌ها روبه‌رو شد.

نبرد پیشین میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در ماه می که یازده روز به طول انجامید پس از آن رخ داد که رژیم صهیونیستی به هشدارهای مقاومت مبنی بر لزوم توقف تجاوزها به مسجدالاقصی بی‌توجه بود. در این نبرد بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک و خسارت‌های گسترده‌ای به این رژیم وارد شد.

ارسال نظرات