۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۸۵۱۳۶
آخرین هشدار مقاومت فلسطین به تل آویو:

از خطوط قرمز ما عبور نکنید

از خطوط قرمز ما عبور نکنید
یک روزنامه لبنانی از جدیدترین پیام هشدار مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی در خصوص شکستن خطوط قرمز مقاومت و همدستی رام‌الله با تل‌آویو علیه مردم نوار غزه پرده برداشت.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، پس از شکست تلاش‌ها برای رساندن کمک‌های قطر به خانواده‌های فقیر در نوار غزه و تاخیر تشکیلات خودگردان فلسطین در پرداخت تخصیصات امور اجتماعی ، عید قربان امسال در نوار غزه در سایه بحران اقتصادی خفه‌کننده برای ساکنان این منطقه محاصره شده در فلسطین آغاز شد.

روزنامه لبنانی «الاخبار»، امروز (سه‌شنبه - ۲۰ ژوئیه)، در یادداشتی به قلم «رجب المدهون» با اشاره به این موضوع، از پیام جدید و شدیداللحن مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی از طریق میانجیگران پرده برداشت.

در این یادداشت که با تیتر «همدستی اشغالگر و تشکیلات خودگردان؛ پولی در عید قربان به اهالی غزه نمی‌رسد»، منتشر شد، آمده است: «مقاومت فلسطین از طریق میانجیگران به رژیم صهیونیستی در خصوص تلاش این رژیم برای شکستن خطوط قرمز مقاومت به ویژه مسائل مربوط به شهر قدس و اوضاع نوار غزه، به شدت هشدار داده است».

بنا بر این یادداشت، پیام مقاومت فلسطین پس از شکست‌ تلاش‌ها برای وارد کردن کمک‌های قطر به خانواده‌های فقیر در نوار غزه و تاخیر در پرداخت مبالغ تخصیص یافته برای امور اجتماعی در این بخش از فلسطین ابلاغ شد.

بنا بر این گزارش، دو ماه است که مقامات صهیونیست از ورود کمک‌های قطر برای رفع نیازهای 100 هزار خانوار فلسطینی جلوگیری می‌کند با این ادعا که جنبش حماس نیز بخشی از این کمک‌ها را دریافت خواهد کرد.

در ادامه این یادداشت آمده است: «با وجود آن‌که تلاش‌ها برای وارد کردن این کمک‌ها، اخیرا شاهد پیشرفت‌هایی بود اما در هفته جاری به دلیل پافشاری اسرائیل بر تبدیل این مبالغ به کارت‌های خرید مواد غذایی برای شهروندان از طریق برنامه جهانی غذا، وابسته به سازمان ملل، کلیه تلاش‌ها شکست خورد. زیرا جنبش حماس به طور کلی با این پیشنهاد مخالفت کرد و این شرط را گذاشت که خانواده‌های فقط خود باید پولها را دریافت کنند تا نیازهای متفاوتشان از مواد غذایی گرفته تا اجاره، دارو و آموزش و پرورش تامین کنند».

نگارنده در ادامه می‌‌نویسد که این مانع‌تراشی تنها از سوی اسرائیل نبود بلکه تشکیلات خودگردان نیز از سوی دیگر از ارسال کمک‌ به نوار غزه از طریق بانکهای وابسته به خود، خودداری کرد. امری که موجب شد «محمد العمادی» سفیر قطر، روز گذشته غزه را ترک کند و به طرف‌های فلسطینی و اشغالگران اعلام کند که از مذاکرات پس از عید قربان از سر گرفته می‌شود.

این در حالی است که هنوز بیش از ۱۱۵ هزار خانواده بی‌بضاعت در غزه از تاخیر دریافت تخصیصات امور اجتماعی که مبلغ آن بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار طی هر سه ماه یک‌ بار است، رنج می‌برد. این خانواده‌ها از بیش از هفت ماه پیش تاکنون تنها ۲۰۰ دلار دریافت کرده‌اند. وزارت توسعه اجتماعی در رام‌الله، صدور چک‌های پرداخت این تخصیصات _ که باید هر سه ماه یک بار باشد_ به بهانه‌های مختلف از جمله تداوم بحران مالی، تاخیر مشارکت اتحادیه اروپا و اقدامات اسرائیل، کاهش داده و طی یک سال از چهار نوبت به سه نوبت کشانده است.

این وزارت‌خانه با اعلام عدم توانایی پرداخت این مبالغ پیش از عید قربان، خشم مستحقان دریافت این مبالغ را که به شدت در انتظار دریافت آن بودند تا زندگی را به نوعی بگذرانند، برانگیخته است. مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین به هیچ یک از درخواست‌های این افراد مبنی بر یافتن راه‌های جایگزین برای پرداخت این مبالغ قبل از عید قربان، توجهی نکردند.

این امر به افزایش رکود زیاد در بازارهای نوار غزه که با کاهش شدید نقدینگی به دلیل تعطیلی فعالیت‌های تجاری، کاهش میزان کمک‌های خارجی به کارگران و خانواده‌هایشان، مواجه است، منجر شده است.

ارسال نظرات