۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۸۵۲۱۸
تولیت مدرسه علمیه کنگاور:

مبانی ولایت فقیه برای نسل جوان تبیین شود

مبانی ولایت فقیه برای نسل جوان تبیین شود
کرمانشاه ـ آیت الله میریونسی گفت: قدرت و اقتدار جامعه اسلامی با وجود ولایت فقیه تجلی پیدا می کند، بنابراین می تواند گفت که تضعیف ولایت فقیه، تضعیف اسلام و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله سیدعباس میریونسی، تولیت مدرسه علمیه کنگاور در دیدار جمعی از مدیران فرهنگی و مذهبی شهرستان کنگاور، ضمن تبریک اعیاد مذهبی و دهه امامت و ولایت بیان کرد: امامت و ولایت یکی از ملزومات برای جامعه اسلامی در برابر کجروی ها و انحرافات است و از سوی دیگر وجود امامت باعث اغنا دین و نیز حفظ مبانی اسلامی در برابر عقاید منحط خواهد شد.

وی ادامه داد: بعد از رحلت رسول اکرم(ص) مهمترین خطری که جهان اسلام را تهدید می کرد نبود قاعد و رهبری برای مسلمین بعد از رحلت ایشان بود، خوشبختانه با درایت و تدبیر پیغمبر اکرم(ص) راه ایشان با انتخاب حضرت علی(ع) به عنوان امام اول مسلمین تداوم یافت و این اندیشه و درایت رسول اکرم(ص) باعث گردید که اسلام راه اعتلای خود را در پیش بگیرد.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با وجود اینکه رسول اکرم(ص) قبل از رحلت نایب و جانشین خود را در حجة الوداع معرفی کرد، ولی برخی از مسلمین که دارای ایمانی سست بودند این خواسته پیامبر را نپذیرفتند که همین تمرد از دستور رسول خدا در آینده برای جهان اسلام مشکلات بسیاری پیش آورد که بارزترین آن را می توان روی کار آمدن خلافت هایی بود که عملا و رسما تیشه بر ریشه اسلام واقعی می زدند.

این عالم کرمانشاهی تاکید کرد: با بازخوانی زندگی ائمه اطهار(ع) از ابتدا تا دوران صاحب الزمان(عج) شاهد یک تنش و جبهه گیری صاحبان زر و زور در مقابل خاندان رسول اکرم(ص) هستیم که در این دوران بسیاری از مسلمین راستین مورد کین و عداوت دشمنان قرار گرفتند که بارزترین نمونه برای این عداوت و کینه توزی علیه خاندان رسول الله(ص)، شهادت امام حسین(ع) و یارانش در صحرای کربلا بود.

آیت الله میریونسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ولایت فقیه امتداد راه ائمه اطهار(ع) است، گفت: بعد از ائمه اطهار زمام دینی و معنوی جهان اسلام به ویژه مذهب حقه شیعه به دست ولایت مطلقه فقیه افتاده است. امروز اطاعات از ولی فقیه همانند اطاعت از ائمه اطهار است و اطاعت از ائمه اطهار همان اطاعت و پیروی از رسول اکرم(ص) می باشد.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور با اشاره به اینکه بسیاری در تلاش هستند که جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی را زیر سوؤال ببرند، گفت: برخی از افراد و جریانات معاند و ضدانقلاب با تلاش های رسانه ای و تبلیغی خود همواره در تلاش هستند که هم اصل انقلاب را خدشه دار کنند و هم اینکه ولایت فقیه را زیر سؤال ببرند که باید در برابر این توطئه ننگین دشمنان اسلام با بصیرت عمل کنیم.

آیت الله میریونسی تأکید کرد: قدرت و اقتدار جامعه اسلامی با وجود ولایت فقیه تبلور پیدا می کند بنابراین می توان گفت که تضعیف ولایت فقیه، تضعیف اسلام و انقلاب است و بالعکس آن پشتیبانی از ولایت فقیه به معنای حمایت از اقتدار مسلمانان است.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور در پایان سخنان خود گفت: باید مقوله عظیم ولایت فقیه برای نسل های جوان و نوجوان جامعه که این روزها زیر آماج تبلیغات رسانه ای دشمن هستند به خوبی تبیین شود، زیرا دشمن اصل ولایت فقیه را نشانه رفته است./1400/پ210/

ارسال نظرات