۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۶۸۵۲۴۴
رییس انجمن شرعی شیعیان جمو و کشمیر:

فداکاری تیم پزشکی در مبارزه با کرونا بارزترین مصداق قربانی است

فداکاری تیم پزشکی در مبارزه با کرونا بارزترین مصداق قربانی است
حجت الاسلام والمسلمین موسوی المصطفوی ایثار و فداکاری را با ارزش ترین اعمال اسلامی دانست و گفت: فداکاری تیم پزشکی در مبارزه با ویروس کرونا بارزترین مصداق قربانی است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی المصطفوی رییس انجمن شرعی شیعیان جمو و کشمیر هندوستان، در سخنانی عید قربان را به مسلمانان جهان تبریک و گفت و خواستار قربانی نفس پیش از قربانی حیوانات شد.

وی برای ثبات و امنیت جهان بشریت بویژه جهان اسلام دعا کرد و ادامه داد: عید قربان بیانگر روحیه صبر و فداکاری حضرت ابراهیم، حضرت اسماعیل و مادر گرامی شان حضرت حاجر سلام الله علیهم است، عمل با اخلاصی که خداوند انرا پذیرفت و تا روز قیامت جزو اعمال حج قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی المصطفوی با بیان این که بازگشت بسوی خداوند اظهار برائت از کفر و شرک ظاهری و باطنی است، اظهار داشت: انسان پیش از قربان کردن حیوان، نفس خود را تقدیم محضر خداوند متعال کند که این بالاترین و با ارزش ترین قربانی است.

وی با اشاره به این که حج علاوه بر اینکه بزرگترین اجتماع مذهبی و سیاسی امت اسلامی است، نماد عملی وحدت و اتحاد مسلمانان نیز هست، ابراز داشت: روحیه فداکاری، درخشان ترین جنبه پرستش خداوند متعال و ارزشهای والای انسانی است و نظام طبیعت نیز بر اساس روحیه فداکاری پا برجا است.

این روحانی کشمیری افزود: سال هجری قمری که سال اسلامی است، با فداکاری آغاز و پایان آن نیز با فداکاری است، ما باید همیشه در راه حفظ و بقای دین اسلام برای فداکاری آماده باشیم و همین پیام زیبای عید قربان برای مسلمانان جهان است.

وی گفت: فداکاری تیم پزشکی، اداره بهداشت و دیگر نهادهای در راه مبارزه با ویروس منحوس کرونا بارزترین مصداق قربانی و فداکاری است و همه این عزیزان لائق تقدیر اند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی المصطفوی با تاکید به این که هنوز بحران ویروس کرونا تمام نشده است لذا با بی تفاوتی های، اطرافیان خود را به مخاطره نیاندازیم و تلاش های چندین ماهه تیم پزشکی را هدر ندهیم، اظهار داشت: مستمندان، نیازمندان و قشر ضعیف جامعه که با ویروس متاثر شده اند رسیدگی کنید و برای برطرف کردن مشکلات آنان تلاش کنید./988/

ارسال نظرات