۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۸۵۲۷۴
امام جمعه دامغان تبیین کرد:

نماز جمعه؛ فریضه‌ای هدایت گر، آگاهی بخش و دشمن شکن

نماز جمعه؛ فریضه‌ای هدایت گر، آگاهی بخش و دشمن شکن
امام جمعه دامغان در تبیین جایگاه نمازجمعه به عنوان فریضه‌ای که در بیش از ۳۰۰ روایت بر اهمیت آن تأکید شده، گفت: نماز جمعه فریضه‌ای هدایتگر، آگاهی بخش و دشمن شکن است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم دیندار این شهرستان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور به امامت آیت الله طالقانی در سال ۵۸، اظهارداشت: در توصیف جایگاه نماز جمعه همین بس که نبی مکرم اسلام(ص) این فریضه را برابر با یک حج و یک عمره و امام صادق(ع) آن را عامل رهایی از آتش دوزخ برشمرده اند.

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به نقش ساختاری خطیب و خطبه و مخاطب در اقامه نماز جمعه، خاطرنشان کرد: امیدآفرینی، ایجاد نشاط دینی، آرامش اجتماعی، آگاهی بخشی، تجلی حضور مردم و وحدت آفرینی، خنثی نمودن توطئه‌های دشمن، تبیین سیاست‌های کلی نظام اسلامی، تعمیق فضائل اخلاقی، افزایش آگاهی‌های سیاسی و کمک به حفظ منافع ملی، از مهمترین کارکرد‌های نماز جمعه است.

امام جمعه دامغان در تبیین جایگاه نماز جمعه به عنوان فریضه‌ای که در بیش از ۳۰۰ حدیث و روایت بر اهمیت آن تأکید شده، گفت: این فریضه عبادی سیاسی در عصر رسول خدا تا دوران امام حسن مجتبی(ع) اقامه شد و از دوران معاویه تا دوران غیبت صغری دیگر هیچ امام برحقی نماز جمعه را اقامه نکرد؛ به لطف خداوند در طول بیش از چهاردهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نماز جمعه توانسته است عملیات گسترده روانی و مأیوس سازی دشمن برعلیه ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی را خنثی کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر به تبیین جایگاه والای ولایت حضرت امیرالمؤمنین(ع) به عنوان انتصابی الهی و فرهنگ غدیر پرداخت و با ذکر حدیثی شریف از امام رضا (ع)، گفت: آن حضرت می‌فرماید "روز غدیر نزد اهل آسمان مشهورتر از اهل زمین است. خداوند متعال در بهشت قصری خلق فرموده که بنای آن خشتی از نقره و خشتی از طلا است. در آن قصر صد هزار اتاق سرخ رنگ و صد هزار خیمه سبز رنگ وجود دارد و خاک آن از مشک و عنبر است... روز غدیر که فرا می‌رسد اهل آسمان‌ها وارد این قصر می‌شوند و تسبیح و تقدیس و تهلیل می‌گویند. "/۹۷۷/پ201/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات