۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۸۵۳۲۰
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

اشتغال را تنها به «پشت میز نشینی» خلاصه نکنیم / به جوانان «مهارت» بیاموزیم

اشتغال را تنها به «پشت میز نشینی» خلاصه نکنیم / به جوانان «مهارت» بیاموزیم
کرمانشاه ـ آیت الله علما با بیان اینکه اشتغال را نباید تنها به پشت میز نشینی خلاصه کنیم، گفت: باید جوانان را با حرفه ها و مشاغل مهم و کلیدی آشنا سازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در دیدار مدیرکل و جمعی از معاونین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این استان، گفت: امروزه یکی از نیازهای مهم جامعه ما مهارت آموزی در بین نسل های مختلف است، زیرا با داشتن مهارت است که آمار بیکاری به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کند.

وی اظهار داشت: بنابراین ضروری است که سازمانی همانند آموزش فنی و حرفه ای تبلیغات گسترده ای در این راستا داشته باشد تا افرادی که هیچ حرفه ای نمی دانند را آموزش دهد و روانه بازار کار نماید.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: اگر می خواهیم که کشورمان را با دستان خودمان بسازیم و بیکاری در آن نباشد باید در بحث حرفه آموزی فرهنگ سازی در خانواده ها انجام پذیرد.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اطلاع رسانی بیشتر در بحث مزیت های آموزش های فنی و حرفه ای، گفت: به جرأت می توان گفت که تغییر دیدگاه در بحث اشتغال به اندازه خود بیکاری مهم و حائز اهمیت است، اشتغال را نباید تنها به پشت میز نشینی خلاصه کنیم، باید جوانان را با حرفه ها و مشاغل مهم و کلیدی آشنا سازیم و تنها با این روش است که می توان ادعا کرد که ریشه بیکاری خشکانده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: معضل دیگری که سالیان سال است جامعه ما را آزار می دهد، علاقه مندی اجتماع و جوانان به مدرک گرایی است، باید نوع نگاه ها و باورها درباره مدرک گرایی را تغییر دهیم زیرا بیشتر مدارک دانشگاهی در عمل کارآیی ندارند.

آیت الله علما افزود: بنابراین باید نگاه مردم به تحصیلات و آینده شان کاملا متحول شود، باید همانطوری که در بحث ورود به دانشگاه تبلیغ می شود در بحث فراگیری حرفه و فنون در جامعه نیز تبلیغات لازم صورت بگیرد.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در سخنان خویش می فرمایند که باید دستمان به زانوی خودمان باشد، یعنی اینکه به داشته های خودمان متکی باشیم، بنابراین تنها راه عملی کردن منویات معظم له این است که جوانان را به سمت کارها و حرفه های پردرآمد و آینده دار سوق دهیم./1400/پ210/

ارسال نظرات