۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۶۸۵۳۳۳
آیت الله عبداللهی:

خلأ تهذیبی در حوزه به ظهور و تقویت جریان های سکولار می انجامد

خلأ تهذیبی در حوزه به ظهور و تقویت جریان های سکولار می انجامد
کرمانشاه ـ آیت الله عبداللهی گفت: خلأ تهذیبی در حوزه های علمیه می تواند زمینه ساز ورود جریان های حاشیه ای همانند جریان های سکولار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه جمعی از معاونین تهذیب مدارس علمیه استان کرمانشاه امروز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی با آیت الله عبدالخالق عبداللهی دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله عبداللهی در این دیدار ضمن تبریک دهه امامت و ولایت بیان داشت: کسانی که در کسوت روحانی و طلبه در جامعه اسلامی حضور دارند وظایف بسیار سنگین تری نسبت به دیگر اقشار بر عهده دارند.

وی افزود: روحانیون و طلاب از یک سو باید با اخلاق و منش خود شان لباس مقدس روحانیت را نگه دارند و از سوی دیگر جامعه آنان را به عنوان عاملین و حاملین دین و شرع می بیند که این موضوعات کار و جایگاه روحانیت را بسیار حساس نموده است.

این عالم کرمانشاهی با تأکید بر اهمیت پرورش روح انسان ها در کنار سایر مسایل آموزشی، بیان داشت: حوزه های علمیه در کنار آموزش هایی که به طلاب می دهند وظیفه تهذیب و تزکیه نفس را برعهده دارند، بنابراین طلبه در حوزه هم آموزش علم می بیند و هم آموزش تقوا.

آیت الله عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: با این وجود باید اذعان که مساله مهمی همانند تهذیب هنوز در مراکز آموزشی ما به دیده تخصصی نگاه نشده است، تهذیب را نباید تنها مختص به حوزه های علمیه بدانیم، بلکه این مساله باید کلی باشد و دانشگاه، مدارس و دیگر مکان ها را در بگیرد.

این شاگرد برجسته امام راحل افزود: زمانی که نفس در بُعد روحی صیقل پیدا کند فکرش برای فراگیری سایر علوم به نوعی ورزیده می شود و این زمان است که به اهمیت تهذیب پی می بریم.

آیت الله عبداللهی گفت: با نگاهی به زندگی بزرگان دین به عینه می بنیم که این عزیزان در کنار علم و دانشی که در حوزه دین داشته اند، در بحث تقوا و تهذیب نیز سرآمد روزگار خویش بوده اند و این نشان می دهد که علوم و تهذیب با هم ارتباط موازی و تنگاتنگ دارند.

این عالم کرمانشاهی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا عملا طلاب را از حوزه های علمیه دور نگه داشته است، اظهار داشت: در سال های اخیر اپیدمی کرونا در کشور به ویژه در استان کرمانشاه باعث شده است که ارتباط مستقیم طلاب با حوزه ها و مدارس علمیه کمتر از قبل شود که این می تواند یک آفت باشد، با این حال از اساتید درخواست می شود با اتخاذ روش های جایگزین از ایجاد بیشتر این خلا جلوگیری نمایند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین می طلبد که در بستر فضای مجازی نیز مسائل اخلاقی و تربیتی همواره یکی از دروس طلاب باشد تا این مهم در حوزه ها کمرنگ نشود، زیرا خلأ تهذیبی در حوزه های علمیه می تواند زمینه ساز ورود جریان های حاشیه ای همانند جریان های سکولار باشد./1400/پ210/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
آقای عبداللهی انسان مهذبی است.
0
0