۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۸۵۳۹۵
آیت الله سعیدی:

ولایت اهل بیت اوج اسلام است

ولایت اهل بیت اوج اسلام است
نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: حفظ دین واقعی به وسیله ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین(ع) در روز غدیر صورت گرفت و امروز این دین حقیقی به دست ما رسیده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل مؤسسه زائر و مدیر هدایا، نذورات و خزانه داری آستان مقدس با تبریک فرا رسیدن دهه ولایت اظهار کرد: به امید خدا با ثبات در ولایت اهل بیت (ع) هم خودمان، هم خانواده و جامعه مان را بتوانیم در مسیری که اهل بیت(ع) تعیین کردند با موفقیت به پیش ببریم و به وظایف خود عمل کنیم.

وی با اشاره به مناسبت‌های مهم دهه ولایت، اوج این مناسبت‌ها را عید سعید غدیر دانست و گفت: خداوند در قرآن پیامبر(ص) را امر به نصب امیرالمؤمنین(ع) به عنوان خلیفه الهی می‌کند و از  پیامبر(ص) می‌خواهد که به این امر اقدام کند و یک هشدار هم به پیامبر(ص) می‌دهد که اگر ابلاغ خلافت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) را انجام ندهند به وظیفه رسالت خود عمل نکرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه خداوند در ادامه به پیامبر(ص) دلداری می‌دهد که ما تو را از دشمنان حفظ می‌کنیم، افزود: حفظ کردن خداوند با معنای حفظ کردنی که در ذهن ما است متفاوت است و مانند حضرت آسیه که وقتی از خداوند نجات خود را از شر فرعون خواست، خداوند نجاتش را در شهادتش قرار داد در اینجا هم وقتی خداوند می فرماید خدا تو را از شر دشمنان حفظ می کند باید با نگاه قرآنی تفسیر شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تنها چند روز بعد از رحلت پیامبر(ص) حق امیرالمؤمنین(ع) غصب شد و چند ماه بعد هم به دختر پیامبر(ص) جسارت کردند و ایشان را به شهادت رساندند و بعد از آن هم اولاد پیامبر(ص) را مورد آزار و اذیت قرار دادند اما حفظ دین واقعی به وسیله ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین(ع) در روز غدیر صورت گرفت و امروز این دین حقیقی به دست ما رسیده است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه امیدواریم خداوند ما را در راه ولایت اهل بیت(ع) که اوج اسلام و تشیع محسوب می شود نگهدارد، گفت: اگر کسی می گوید من مسلمان هستم این مسلمانی امضا می‌خواهد و امضای مسلمانی با توجه به آیه ۶۷ سوره مبارکه مائده که شرط انجام رسالت پیامبر(ص) را ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین(ع) قرار داده، با ولایت امیرالمؤمنین(ع) است.

وی با بیان اینکه باید به فرزندان خود مسأله ولایت را بیاموزیم، خاطرنشان کرد: شیعیان در مناطق مشترک با اهل سنت در عین حال که باید همزیستی مسالمت آمیز با اهل سنت داشته باشند نباید حق ولایت امیرالمؤمنین(ع) را فراموش کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
علی ولی الله
1
0