۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۶۸۵۴۲۶
آیت‌الله رئیسی:

 مردم باید آهنگ واحد از مجموعه دولت بشنوند

 مردم باید آهنگ واحد از مجموعه دولت بشنوند
رییس جمهور منتخب گفت: نمی شود یک بخش از دولت مجوز بدهد و بخش دیگر مخالفت کند، مردم باید آهنگ واحد از مجموعه دولت بشنوند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست ویژه آیت الله رئیسی رییس جمهور منتخب برای بررسی مسائل صنعت برق کشور با حضور مدیران و کارشناسان تراز اول صنعت برق برگزار شد.

«برنامه ریزی فوری برای حل ناترازی در تولید و مصرف برق»، «تدبیر مناسب برای تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها»،‌ «تسریع در فرآیند افزایش ۲۵۰۰ مگاوات به مدار تولید برق کشور»، «لزوم طراحی الگوی جامع مصرف برای بهینه سازی مصرف در بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی»، «توسعه زمینه های واردات و صادرات بهینه برق توسط دولت و بخش خصوصی»، «استفاده از ظرفیت دانشگاهی و نخبگانی کشور برای ارایه راهکارهای نو و دانش بنیان برای حل مسایل صنعت برق کشور»، «بررسی راهکارهای غیر ریالی پرداخت مطالبات پیمانکاران از جمله راهکارهای تهاتری و اعطای امتیازات به آنها» ۷ محور مورد تاکید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این جلسه بود.

رییس جمهور منتخب در این جلسه همچنین افزود: وزارت نیرو تولید و مصرف را همزمان باید مدیریت کند. اعمال قانون تعارف بردار نیست. نمیشود یک بخش از دولت مجوز بدهد و بخش دیگر مخالفت کند. مردم باید آهنگ واحد از مجموعه دولت بشنوند

آیت الله رئیسی تاکید کرد: پایان دوره مسولیت برخی مدیران، نباید منجر به تاخیر در انعقاد قراردادهای لازم برای تامین نیاز کشور شود. عدم پیش بینی و لحاظ احتمالات در برنامه‌ریزی ها و تصمیمات مدیریتی، قابل قبول نیست. افزایش مصرف و دمای هوا در تابستان و نیاز نیروگاهها به تعمیر و نگهداری از مسائل قابل پیش بینی است.

گفتنی است، پیش از این جلساتی به منظور بررسی راهکارهای ریشه کنی بسترهای فسادزا در دولت، واکسیناسیون عمومی کرونا و مسایل اولویت دار خوزستان برگزار شده بود.

ارسال نظرات