۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۸۵۴۸۷
آیت الله ابوالقاسم علیدوست:

نظام اسلامی و حوزه علمیه باید از ظرفیت هایی مانند مرحوم فرج نژاد حفاظت نمایند

نظام اسلامی و حوزه علمیه باید از ظرفیت هایی مانند مرحوم فرج نژاد حفاظت نمایند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مرحوم فرج نژاد بیش از ۱۰ عنوان مقاله و کتاب را به رشته تحریر درآورده است؛ وی از طلاب موفق و زمان آگاه بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله ابوالقاسم علیدوست در مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد و خانواده وی که در اثر سانحه رانندگی دار فانی را وداع گفتند ضمن تسلیت به جامعه علمی، حوزه های علمیه، روحانیت، شاگردان مرحوم فرج نژاد، مردم شهرستان ابرکوه و خانواده معزا گفت: این حوادث که پیش می آید یک تجویزی متوجه جوانان حوزه و دانشگاه است؛ امثال مرحوم فرج نژاد زمان آگاهی را به همه جوانان گوشزد نمود.

وی افزود: جوانان حوزوی برای داشتن ویژگی زمان آگاهی می بایست در وهله اول دغدغه دین و تبلیغ آن را داشته باشند.

آیت الله علیدوست خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر مسلح شدن به علم و دانش است؛ مرحوم فرج نژاد بیش از ۱۰ عنوان مقاله و کتاب را به رشته تحریر درآورده است؛ وی از طلاب موفق بود.

وی سومین قدم در زمان آگاهی را به کار گرفتن دغدغه های دینی و سلاح علم دانست و گفت: ما می توانستیم طلبه نشویم و به طور مثال یک راننده خوب یا کارگر یا معمار خوب باشیم؛ اما حالا که طلبه شده ایم باید سرباز امام زمان عج باشیم؛ سرباز باید زمان آگاه باشد؛ یعنی دارای دغدغه بوده و مسلح به علم روز گردد.

استاد درس خارج حوزه تصریح کرد: از مشکلات مختلف طلاب ناآگاه نیستم اما باید اعلام کنم که هیچ زمانی مانند امروز برای روحانیت شیعه زمینه فراهم نبوده است.

وی با اشاره به اینکه باید در زمینه ترویج دین تلاش کرد افزود: بزرگوارانی که می توانند و ظرفیت هایی مانند مرحوم فرج نژاد دارند باید راه را بروند و راه نباید روی زمین بماند.

آیت الله علیدوست بیان داشت: کسانی که در سطح مرحوم فرج نژاد نیستند هم موظف اند در این مسیر حرکت کنند؛ مرحوم فرج نژاد شاگردان زیادی داشتند که می بایست زمینه تولید علم را در خودشان ایجاد نمایند؛ آنان باید فعلاً به شاگردی و مسلح شدن بپردازند. نظام اسلامی و حوزه علمیه باید از ظرفیت هایی مانند مرحوم فرج نژاد حفاظت نمایند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: ما بحران نظریه پردازی و تولید کتاب های مفید داریم؛ اما بدتر از آن بحران مصرف محصولات علمی تولید شده است.

وی ضمن بیان اینکه راه ها و جاده های کشور نیازمند تعمیر و تجهیز هستند افزود: سالانه شمار زیادی از هم وطنان ما به دلیل ضعف راه ها و جاده های کشور دچار سوانح رانندگی می شوند و خانواده های زیادی عزادار می گردند.

آیت الله علیدوست گفت: ما امثال آقای فرج نژاد را نیاز داریم؛ البته بدیهی است که حتی اگر یک کودک خردسال هم در کشور ما بخاطر این کم کاری ها از دست بروند جای بسی تألم و تأثر دارد.

وی گفت: متأسفانه حتی در تلویزیون هم معمولاً اخبار همایش های علمی پس از سایر خبرها ارائه می شود؛ حاکمیت باید از نخبگان حمایت و حفاظت نماید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: باید بررسی شود که ما تا چه اندازه از ظرفیت نخبگان و پژوهشگران در بدنه حکومت و نظام اجرایی کشور استفاده می کنیم.

وی اظهار کرد: در این روزها و با وقوع این سانحه دلخراش در مورد کیفیت جاده ها صحبت می شود اما مطمئن هستم این مباحث فقط تا چند روز ادامه دارند و سپس به فراموشی سپرده خواهند شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با تأکید بر اهمیت ارتباط همیشگی طلاب با امام زمان عج عنوان داشت: طلبه ها به عنوان سربازان حضرت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باید ارتباط هرروزه خود با ایشان را حتی با خواندن دو رکعت نماز تجدید نمایند.

ارسال نظرات