۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۸۵۵۲۷
سخنرانان «کنفرانس حسینیه اتحاد امت» در پاکستان تأکید کردند؛

محرم، پیام آور اتحاد و همبستگی بین ملت های جهان

محرم، پیام آور اتحاد و همبستگی بین ملت های جهان
«کنفرانس حسینیه اتحاد امت» به همت اداره منهاج الحسین یکی از نھادهای معروف اهل سنت و با همکاری جنبش حسینیه پاکستان یکی از نهادهای شیعه در شهر لاهور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «کنفرانس حسینیه اتحاد امت» به همت اداره منهاج الحسین یکی از نھادهای معروف اهل سنت و با همکاری جنبش حسینیه پاکستان یکی از نهادهای شیعه این کشور  و با شرکت رهبران دینی، علما و روحانیون شیعه و اهل سنت از جمله حجج الاسلام و المسلمین محمد حسین اکبر رییس جنبش حسینیه پاکستان، سید افتخار حسین نقوی از علمای بزرگ پاکستان، یاور عباس بخاری، سید سعید الحسن، رانا مقبول احمد، سخنران، مداحان، سران هیئت ها و حسینیه ها و تعداد زیادی از عموم مردم این کشور در شهرک جوهر لاهور پاکستان برگزار شد.

سخنران با بیان این که فقط از راه اتحاد و همدلی مذهبی و ملی می توان دشمنان را در اهداف شوم شان شکست داد، گفت: توطئه گران و دشمنان امنیت ملی پیش از آمدن محرم درصدد نا امن کردن فضای آرام کشور اند، البته شعله ور کردن اختلافات مذهبی مهم ترین اسلحه این گروه های منحرف است.

آنان با تاکید به این که عزداران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اصول اخلاقی را مراعات کنند و از صدمه زدن به احساسات یکدیگر خودداری نمایند، افزود: هر کس نظریات و دیدگاه های مثبت مذهبی و علمی خود را تشریح کند و از حمله به عقائد همدیگر پرهیز کند.

شرکت کنندگان خواستار برگزاری مراسم عزاداری با شکوه با مراعات پروتکل های بهداشتی کرونا توسط پیروان تمام مذاهب اسلامی در پاکستان شدند و اضافه کردند: طبق فتاوای مراجع تقلید عظام توهین به مقدسات اهل سنت حرام بوده لذا عزاداران احترام به خلفای راشدین، ازواج پیامبر(ص) و اصحاب رسول اسلام(ص) را جزو سیره اخلاقی خود قرار دهند.

آنان خطاب به علما، روحانیون، سخنرانان، سیاستمداران، مداحان، عزاداران و فعال رسانه گفتند که تمام توان های خود برای ایجاد و استحکام اتحاد ملی و اسلامی در پاکستان بکار گیرند و با آگاه کردن ملت به توطئه های دشمن، آنان را در اهداف شوم شان ناکام سازند./988/

ارسال نظرات