۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۸۵۶۰۱

یادداشت|ثمره اعتماد به غرب

یادداشت|ثمره اعتماد به غرب
کشورهای غربی مقاومت را نمی پسندند و در همه ادوار تلاش داشته اند که از طریق نفوذ در کشورهای آزاده دنیا، آنها را تسلیم امیال استعماری خود کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، در سالی که آمریکا به بهانه جنگ با طالبان افغانستان را اشغال کرد، دولت وقت ایران (اصلاحات) بالاترین میزان همکاری را در سطح وزرای خارجه با آمریکایی ها داشت، اما دیدیم که در همان ایام ایران از طرف امریکا و متحدان غربی اش جزو لیست محور شرارت قرار گرفت، همچنین با وجود همکاری ایران با امریکا در عراق نیز آمریکایی ها نام گروهک پلید منافقین را از گروه‌های تروریستی خارج کردند که این نشان می‌دهد همکاری و مماشات با غرب چیزی جز تحقیر و سرافکندگی برای ملت ها نیست.

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با دست اندرکاران مراسم سالگرد حاج قاسم سلیمانی فرمودند «به دشمن اعتماد نکنید، این توسعه قطعی من است، برای مسیر رفع مشکلات مردم برای درست شدن آینده کشور به وعده این و آن اعتماد نکنید، این توصیه من به مسئولین است، این وعده ها وعده خوبان نیست، وعده بدان و اشرار است اما آن هم از هر صدتایش یکی وفا نکند، دشمنی‌ها را از یاد نبرید، دشمنی کردند، دیدید که آمریکای ترامپ و آمریکای اوباما با شما چه کرد[البته] این فقط مال ترامپ نیست که حالا مثلاً فرض کنید چون ترامپ رفت بگویند تمام شده، نه آمریکایی اوباما هم با شما بدی کرد، با ملت ایران بدی کرد و سه کشور اروپایی هم همینطور این سه کشور اروپایی هم نهایت بعد عملی را انجام دادند و لئامت و دورویی و نفاق را در مقابل ملت ایران نشان دادند».

از این بیانات رهبر انقلاب می‌توان فهمید که ایشان به غرب بی اعتماد هستند زیرا در کنار آمریکا نام سه کشور اروپایی حاضر در مذاکرات برجام را هم میبرند.

اگر به نقشه ایران در دوران صفویه و حتی قاجاریه نگاهی بیندازیم ردپای استعمار غرب و کوچک شدن خاک ایران و جدا شدن بخش های عظیمی از سرزمین های فلات ایران را می بینیم.

در قرارداد گلداسمیت در دوره قاجاریه بی کفایت بخش‌های بزرگی از بلوچستان ایران به انگلیس ها واگذار شد و مدت ها تحت عنوان بلوچستان انگلیس شناخته می شد.

به راستی که تاریخ بهترین معلم است اگر نگاهی حتی اجمالی به وقایع صد سال اخیر جهان و کشورمان ایران بیاندازیم متوجه می‌شویم که در هر بزنگاهی که به‌ دول غربی اعتماد کردیم چیزی جز ضرر و زیان و تحقیر و ظلم ندیدیم و هر کجا که در مقابل زیاده خواهی و استعمار غرب ایستادگی و مقاومت کردیم عزت و اعتبار منافع ملی ما حفظ شده است.

 در واقع کشورهای غرب زبان قاطع و صریح و مقاومت را نمی پسندند از این رو همیشه و در همه ادوار تلاش داشته اند که با تربیت و ارسال و نفوذ مزدوران خود در کشورهای آزاده دنیا آنها را تسلیم امیال استعماری خود کنند، به همین خاطر بر تمام ملت های آزاده جهان واجب و لازم است که هم از نظر فکری و اندیشه‌ای و همچنین امنیتی و نظامی برای مقابله با امیال خصمانه و زیادی خواهانه غربی ها تجهیز شوند.

ارسال نظرات