۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۸۵۶۲۶
حجت الاسلام برهانی:

طلاب جهادگر پیشتاز مطالبات مردمی در خوزستان هستند!

طلاب جهادگر پیشتاز مطالبات مردمی در خوزستان هستند!
رئیس اداره تبلیغات هویزه مشکلات خوزستان را خشک شدن رودخانه ها عنوان کرد و گفت: کشت کشاورزان شلتوک است که امسال به خاطر بی آبی همان را هم نداشتد.

حجت الاسلام حسن برهانی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه در گفت و گو خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا به تشریح اقدامات گروه های جهادی در خوزستان پرداخت و گفت: بعد از قطعی آب و خشک شدن رود خانه و بعد از اعتراضات مردمی، اولین اقدامی که انجام دادیم روحیه دادن و امید وار کردن مردم بود؛ دوستان از طریق روحانیون مطالبه گری کردند؛ بعد این کارها را کم کم رسانه ای کردیم، مثلا رفتیم دیدار نماینده ولی فقیه در استان مطالبه گری کردیم و مردم هم شاهد این اقدامات بودند.

وی افزود: یکی از خلاهایی که دیده می شد در این امر این بود که مردم می گفتند هیچ یک از مسئولین نظام به ما سر نزده، ما تشنه ایم! درست، اما چرا کسی به ما سر نمی زند؟ بنده رفتم این را به خبرگان رهبری گفتم، ایشان هم گفتند من تهران هستم ودر حال پیگیری و دو روز بعد روز جمعه قبل از طلوع آفتاب، ایشان تماس گرفتند و گفتند من در راه هستم که به منطقه برسم، روز بعد ما بزرگان عشایر را جمع کردیم همراه نماینده ولی فقیه بردیم دیدن سد، بعد از بازدید از سد ، جریان آب در رودخانه پر شد. بعد از جریان آب، بحمدلله هم تجمعات و هم اغتشاشات هویزه از بین رفت.

حجت الاسلام برهانی در ادامه اشاره کرد: ما چندین تجمع داشتیم که توسط دوستان روحانی و مبلغین سازمان تبلیغات با هماهنگی ما و اداره پست به این ها حکم دادیم واعزام کردیم جهت اقناع سازی مردم، بروند وسط مردم قبل از این که حمله امنیتی صورت بگیرد و بحمدلله نتیجه خوبی هم گرفتیم.

طلبه جهادی منطقه هویزه در ادامه صحبت ها چنین گفت: جاهایی که روحانیون رفتند جلو، تجمعات جمع شد و اغنتشاشات مهار شد، اما جاهایی هم بود که روحانیون نرفتند، یا به آن ها اجازه ورود داده نشد از طرف نهاد امنیتی، متاسفانه اغتشاشات به جاهای دیگر کشیده شد.

وی در ادامه افزود: وضعیت شهرستان الآن پایدار است بحمدلله، کلیه روستا ها آب لوله کش اشان وصل شد و به مرحله سابق برگشت؛ دوتا روستا که کلا آب لوله کشی نداشتند و فعلا سپاه در حال لوله کشی آب هست و در حال حاضر هم اعتراضات در منطقه هویزه به طور کل فروکش کرده است.

حجت الاسلام حسن برهانی در مورد ریشه وقوع مشکل چنین اذعان کرد: اساسا باید بگویم که مشکل اساسی منطقه از خشک شدن رودخانه ها آغاز شد؛ تابستان کشت کشاورزان، کشت شلتوک یاهمان برنج هست، مردم هم بیکار هستند و شرکت ها این افراد را استخدام نمی کنند و افراد غیر بومی را برای انجام کار می آورند، خود این امر باعث اعتراض مردم شد، در حالی که مردم بیکار هستند و می خواهند از فرصت تابستان برای کشت محصول استفاده کنند، سال گذشته کاشت و برداشت خوبی داشتند، ولی امسال دولت گفت من آب ندارم شلتوک نکارید، آبی که هست برای شرب هست و لوله کشی، در حالی که آب لوله کشی ما آب شرب نیست! ما آب شرب را از بازار می خریم. این ها مقداری آب را رها کردند، توسط بالا دستی ها که شلتوک برداشت شد و مردم عملا با رودخانه های خشک خشک روبه شدند .

وی افزود: این که می گویم خشک نه این که مبالغه کنم نه! بلکه کاملا خشک خشک است. در پایین دست هور هست که دامداران هستند که احشام این ها دچار تلفات شد، خیلی از کسانی که در هور کار می کردند صید ماهی و ... داشتند که بیکار شدند، لذا این باعث شد که مردم تجمع کنند و بیایند بیرون، وگره کار از آن جا شروع شد.

طلبه جهادی در ادامه گفت: الآن که آب آمده بعضی جاها تجمعات خاموش شده اما در خیلی جاها هنوز می گویند که ما برای قطعی آب تجمع نمی کنیم، ما از تبعیض بیزاریم، ما از بی عدالتی بیزاریم، از اقدامات غیر بومی بیزاریم اگر این ها برطرف شود، ما به خانه هایمان بر می گردیم. جالب است بدانید بیشتر این اعتراض کنندگان بسیجی ها هستند، خیلی هایشان گریه کنندگان امام حسین هستند، خیلی هایشان مشایه های اربعین امام حسین علیه السلام هستند، اما بعضی ها هم هستند که نفوذی هستند متاسفانه.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یا رب ارحم
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
اعزام مبلغ از سوی این گروه جهادی جهت اقناع سازی مردم کار ارزشمندیست.
درود بر طلاب همیشه حاضر در صحنه
0
0