۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۸۵۶۴۳
مدیر غدیرستان اصفهان خبر داد؛

عرضه دانشنامه ۲۶ جلدی «غدیر» به سراسر دنیا

عرضه دانشنامه ۲۶ جلدی «غدیر» به سراسر دنیا
اصفهان ـ حجت الاسلام شریفی گفت: دانشنامه ۲۶ جلدی غدیر بزودی در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت و در کتابخانه‌های معتبر دنیا منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد رضا شریفی، مدیر مجموعه غدیرستان در حاشیه همایش بزرگ منتظران غدیر و رونمایی از دانشنامه غدیر، در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به تأسیس غدیرستان اصفهان با هدف تبلیغ غدیر، گفت: این مجموعه پیش قدم شده است تا برنامه‌های مربوط به غدیر و تبلیغ را به صورت نظام‌مند و مهندسی شده اجرایی کند.

وی در ادامه افزود: غدیرستان دو دهه است که مشغول به فعالیت بوده و تا کنون در سه بخش تولید پشتوانه‌های علمی غدیر، تربیت نیروی انسانی متخصص برای غدیر و برگزاری مراسمات و جشن‌های عید غدیر فعالیت داشته است.

حجت الاسلام شریفی خاطرنشان کرد: در بخش حمایت از مسائل مرتبط با غدیر چاپ کتاب‌هایی که در فضای علمی و پژوهشی مربوط به غدیر جای آنها خالی بوده است و محققین و پژوهشگران به آنها نیاز دارند از جمله اقداماتی است که در اولویت غدیرستان به منظور تأمین پشتوانه علمی و فکری مربوط به غدیر در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تولیدات کتب ما در خصوص تاریخ، ادبیات و احادیث مرتبط با غدیر بوده است، کتاب شیوه های تبلیغ غدیر در بحران کرونا از جمله کتبی است که در دو سال اخیر به چاپ و نشر رسیده است، همچنین دانشنامه ۲۶ جلدی غدیر با حضور آیت الله میلانی رونمایی و در اختیار علاقمندان قرار گرفت و بزودی در کتابخانه‌های معتبر دنیا یک دوره از این کتاب منتشر خواهد شد.

مدیر مجموعه غدیرستان اصفهان با بیان اینکه ارائه آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص برای تبلیغ غدیر از برنامه های غدیرستان است، تصریح کرد: مبلغان خواهر و برادر متخصص در خصوص مباحث مربوط به غدیر و همچنین محققین و پژوهشگران توانمند در این حوزه در غدیرستان آموزش دیده‌اند که این مسأله از اهداف مهم غدیرستان محسوب می‌شود، در این راستا از سال ۱۳۸۸ دوره‌های مختلف آموزشی نظیر دوره غدیر شناسی، تربیت مبلغ غدیر، دوره تجلی غدیر در عصر ظهور، تبلیغ غدیر و دیگر دوره های تخصصی مربوط به غدیر برگزار شده است.

حجت الاسلام شریفی از برگزاری دوره آموزشی «در انتظار غدیر» در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این دوره به صورت مجازی و حضوری با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از طلاب در مدرسه علمیه جوادیه اصفهان و حضور اساتیدی همچون آیت الله طبسی، آیت الله فاضل نیشابوری، حجت الاسلام محمدباقر انصاری و دیگر اساتید توانمند این عرصه برگزار گردید و آزمون آن نیز چهارم مردادماه برگزار گردید و نفرات برگزیده این دوره در غدیرستان به کار گیری خواهند شد.

وی به برگزاری مستمر و منظم کلاس‌های آموزشی در غدیرستان اشاره کرد و گفت: کلاسهای شرح خطبه غدیر و مهندسی تبلیغ غدیر از جمله دوره‌هایی است که در طول هفته‌ها برگزار می‌شود و محتوای تمام این دوره‌ها و جلسات به صورت لوح فشرده در قالب صوت و تصویر به طلاب ارائه می‌شود، همچنین با هیئات مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی سراسر کشور ارتباطات مؤثری صورت گرفته است تا تجربیات و محتواهای تولید شده در غدیرستان در اختیار آنها قرار بگیرد.

مدیر غدیرستان اصفهان از اجرایی شدن طرح سفیر غدیر ویژه گروه سنی ۹ تا ۱۶ سال با همکاری مربیان خانم و آقا حوزه کودک و نوجوان خبرداد و تصریح کرد: در این طرح شش داستان مربوط به غدیر با زبانی ساده به همراه تصویر و طراحی مناسب در اختیار مربیان قرار داده شد و هرکسی که قصد حضور در این طرح و مسابقه آن را داشت با ارسال رده سنی خود به شماره مربوط به مسابقه داستان و محتوای مناسب خود را تحویل خواهد گرفت و آنها پس از ارسال داستان به دوستان خود در کلیپی داستان را تعریف خواهند کرد و به دبیرخانه طرح ارسال خواهند کرد و آثار ارسالی داوری خواهد شد./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات