۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۸۵۶۵۴
آیت الله حسینی بوشهری:

دشمن با پول و امکانات جمهوری اسلامی، علیه نظام اسلامی فعالیت می‌کند

دشمن با پول و امکانات جمهوری اسلامی، علیه نظام اسلامی فعالیت می‌کند
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن با پول و امکانات جمهوری اسلامی، علیه نظام اسلامی فعالیت می‌کند، گفت: جنگ کنوني، جنگ اراده‌هاست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در دیدار شورای ورزش و جوانان نهاد نماز جمعه استان قم به همراه جمعي از مسؤولان فرهنگي استان با حضرت آيت‌الله حسيني بوشهري، وی اين فضا را يک فضاي پرظرفيت دانست و بر استفاده مناسب و بهينه از اين ظرفيت عظيم فرهنگي تأکيد کرد.

وی لزوم مقابله با دشمن در امور فرهنگي را جزء اولويت‌ها برشمرد و نفوذ دشمن در فضاهاي فرهنگي کشور را امري بسيار مهم ارزيابي نمود که نبايد حتی لحظه اي از آن غفلت کرد.

آيت‌الله حسيني بوشهری به عدم استفاده صحيح از ظرفيت‌هاي فرهنگي در دسترس اشاره کرد و افزود: متوليان امور فرهنگي از اين ظرفيت‌ها خوب استفاده نمي‌کنند. بسياري از ظرفيت‌ها شناسايي نشده است و از ساير ظرفيت‌ها نيز به‌درستي استفاده نمي‌شود.

وی گفت: در شرايطي که این همه تبليغات منفي به جامعه تزريق مي‌شود، جواناني دغدغه مند، پرشور، علاقه‌مند و پاک‌دل نيز هستند که مي‌توانند تحولي شگرف و البته دست‌يافتني در عرصه فرهنگي ايجاد کنند.

امام‌جمعه قم در ادامه سخنان خود با بزرگداشت عيد سعيد غدير قم و ضرورت پرداختن به اين روز بسيار مهم و با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود خاطرنشان کرد: نبايد مرعوب تبليغات دشمن شويم. اميرالمؤمنين عليه‌السلام، مي‌فرمايند:« لاتستوحشوا في طريق الهدي لقلة اهله» يعني حتي زماني که مجموعه­­ شما کوچک است و به‌ چشم نمي‌آيد، با جديت کارکنيد. حال ما که در نظامی با اين قدرت و عظمت و در زير چتر هدايت مقام معظم رهبري به سر می بریم؛ - که وزیر خارجه اسبق آمریکا گفته بود: گاهی ما در رابطه با منطقه غرب آسیا، ماه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم ولی با یک سخنرانی رهبر ایران هر چه بافته‌ایم پنبه می‌شود- نباید در زمان کنونی اين ‌چنين منفعلانه عمل کنيم.

ریيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: جنگ کنوني، جنگ اراده‌هاست و در چنين جنگي مهم‌تر از امکانات مادي بحث اراده است. 

وی در ادامه با اشاره به اراده پولادين ملت ايران و نگاه بلند و اراده حضرت امام خميني (قدس سره) در ابتداي انقلاب گفت: اکنون ظرفيت به‌ طريق ‌اولي بيش‌تر از زماني است که در مقابل طاغوت قرار داشتيم گرچه به قول ميرزاي شيرازي: دشمن تا ديروز از جايگاه و توانايي‌هاي ما شناختي نداشت اما اکنون با شناختي که از ما پيداکرده توطئه‌هاي بيشتري خواهد انديشيد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به نفوذ دشمن در برخي از لايه‌هاي فرهنگي کشور خاطرنشان کرد: دشمن اکنون در لايه‌هايي که کسي فکرش را هم نمي‌کند نفوذ کرده و با پول و امکانات جمهوري اسلامي، عليه جمهوري اسلامي فعاليت مي‌کند و اين خيلي دردناک است.

ریيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: اگر راهکار صحيحي نينديشيم و هدايت اجتماع را فراموش کنيم مردم آرام‌آرام به فضايي که توسط دشمن ايجاد شده است؛ عادت مي‌کنند و دیگر برای جبران آن فرصتی باقی نمی ماند. امروز فضا با اوايل انقلاب خيلي متفاوت است، آن روزها اگر کسي امر به‌ معروف مي‌کرد ده‌ها نفر به کمک او مي‌آمدند اما اکنون استقبالي که از افراد غيرموجه مي‌شود از يک بانوي محجبه يا يک جوان متدين نمي‌شود.

وي کار فرهنگي را يک کار تدريجي و مستمر دانست و به روش پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله در ابتداي دعوت خود به اسلام اشاره کرد که حضرت توانست با تکیه بر اخلاق، افراد با ايماني را در طي اين مدت تربيت کند که در مقابل قدرت­ ها و دشمنان داخلی و خارجی آن زمان ایستادگی نمایند.

امام‌جمعه قم در پايان صحبت‌هاي خود  ضمن اشاره به اين واقعيت که جامعه الگو پذیر است افزودند: با اصلاح و تربيت افرادی که الگوی جامعه محسوب می شوند، بقيه نيز خودبه‌خود تأثير مي‌پذيرند و زمینه اصلاح جامعه فراهم می شود.

لازم به ذکر است در ابتداي جلسه هر يک از ميهمانان ضمن ارائه گزارشي از عملکرد و زمينه فعاليت نهاد و سازمان مربوطه، به بيان دغدغه ها و پيشنهادات خود در مسائل مربوط به جوانان، دانش آموزان و همچنين عرصه هاي فرهنگي، ورزشي استان قم و کشور پرداختند.

ارسال نظرات