۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۸۵۶۵۹
غدیر ندایی برای وحدت جهان اسلام (۴)؛

رجوع به تاریخ سبب تقویت روحیه وحدت است

رجوع به تاریخ سبب تقویت روحیه وحدت است
حجت الاسلام دهقانی اشکذری گفت: اگر هرکدام از شیعه و سنی تعصب را کنار بگذارند و به حقایقی که در تاریخ ثبت شده است رجوع کنند متوجه سابقه قدیمی دوستانه شیعه و سنی خواهند شد.

حجت الاسلام عباس دهقانی اشکذری معاون تهذیب و فرهنگی موسسه شیعه شناسی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا باتوجه به لزوم اتحاد بین مسلمانان گفت: اگر هرکدام از شیعه و سنی تعصب را کنار بگذارند و به حقایقی که در تاریخ ثبت شده است رجوع کنند متوجه سابقه قدیمی و دوستانه شیعه و سنی خواهند شد و این سبب تقویت روحیه وحدت و پرهیز از اختلافات در مردم خواهد شد.

معاون موسسه شیعه شناسی با اشاره به توجه به نظر عالمان اهل سنت به موضوع غدیر ابراز داشت: شیعه و سنی خصوصا بزرگان و علمای هردو مذهب به مسئله غدیر بسیار پرداخته اند که اگر مطالب مربوط به آن در اختیار نسل حاضر قرار داده شود سبب تقویت بیش از پیش اتحاد در پیروان مذاهب اسلامی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در منابع حدیثی و تاریخی مطالب بسیاری در رابطه با سفارش و تاکید پیامبر اکرم در رابطه با فضیلت، گرامیداشت و جشن روز غدیر وجود دارد که این خود سند معتبری بر حجیت برگزاری جشن عید غدیر است.

درپایان حجت الاسلام دهقانی اشکذری با بیان اهمیت نقل حدیث از پیامبر اکرم خاطرنشان کرد: ما باید عید غدیر را مغتنم بشماریم و از این فرصت برای نقل احادیث و مطالب مربوط به وحدت شیعه و سنی و همچنین برگزاری جشن در این روز مهم استفاده کنیم.

ارسال نظرات