۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۶۸۵۶۹۵

رقابت علمی نخبگان حوزوی به صورت کشوری برگزار می شود + لینک

رقابت علمی نخبگان حوزوی به صورت کشوری برگزار می شود + لینک
مسؤول دبیرخانه رقابت علمی نخبگان حوزوی گفت: رقابت علمی طی سه مرحله بین طلاب در چهار رشته برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ابوالفضل فروتن مسؤول دبیرخانه رقابت علمی نخبگان در گفت و گو سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، گفت: رقابت علمی طی سه مرحله بین طلاب و دانشجویان علوم دینی در چهار رشته برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ابوالفضل فروتن مسؤول دبیرخانه رقابت علمی نخبگانی کشوری در گفت و با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا گفت: رقابت های علمی نخبگانی به صورت کشوری در ۴ رشته فقه و اصول، کلام اسلامی، منطق و فلسفه و ادبیات عرب بین طلاب کشور برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: برای این گونه رویداد ها واژه فرانسوی «المپیاد» را به کار می برند که کمیته اجرایی، واژه رقابت علمی نخبگانی را برای این رویداد، بومی سازی و انتخاب کرده است.

حجت الاسلام فروتن با اشاره به سازوکار رقابت گفت: اگر شرایط کرونا اجازه بدهد مرحله دوم به صورتی کتبی و حضوری برگزار می شود و نفرات برتر مرحله دوم نیز به رقابت نهایی راه پیدا می کنند که به صورت مصاحبه علمی و شفاهی صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: سعی داریم مرحله سوم هم حضوری برگزار شود اما اگر شرایط کرونایی اجازه نداد مصاحبه علمی مرحله نهایی به صورت مجازی و با قالبی که استعداد افراد را هم شناسایی کند برگزار خواهد شد؛ سعی داریم پس از این رقابت حمایت های لازم از همه استعداد ها صورت گیرد و هر جا بتوانیم افراد مستعد را معرفی می کنیم.

مسؤول دبیرخانه رقابت علمی نخبگانی گفت: دانشگاه های رضوی، مفید و شهید مطهری با دبیرخانه این رقابت ها همکاری کرده و همچنین مرکز نخبگان حوزه علمیه قم و اداره نخبگان مرکز خدمات نیز از این رویداد حمایت می کنند.

وی با اشاره به حمایت اساتید و علمای حوزه علمیه خراسان از این رویداد گفت: خدمت اساتید و آیات، رضازاده، مروارید، اشرفی شاهرودی، فاضل لنکرانی، محمد تقی سبحانی، خسروپناه و... برنامه های این رویداد را ارائه کردیم و ابراز حمایت و رضایت کردند.
حجت الاسلام فروتن اظهار داشت: سال گذشته نیز این رویداد برای طلاب خراسان برگزار شد که با دوره کنونی، تفاوت های زیادی دارد، به طوری که می توان گفت دوره امسال با توجه به گستردگی آن، اولین رقابت نخبگانی طلاب و دانشجویان علوم دینی است؛ ایده چنین رویدادی از حوزه علمیه خراسان برای اولین بار انجام گرفته و پیش بینی می شود در سال آینده علاوه بر چهار رشته فعلی رشته معارف قرآن نیز افزوده شود.

وی با اشاره به حمایت از نفرات برتر این رقابت علمی گفت: مراکز حوزوی و دانشگاهی، اعلام کردند نفرات برتر این رقابت را بورسیه کنند؛ اگرکسی هم استعداد تدریس یا تحقیق را داشت با حمایت دبیرخانه به مراکزی که نیاز به مدرس و محقق دارند معرفی می شوند؛ سال گذشته ۱۰ نفر امتیاز بالایی آوردند و در رتبه های ۱ تا ۳ به عنوان برگزیده رقابت هدایایی (رتبه اول ۱۰ میلیون تومان و رتبه دوم ۶ میلیون تومان و رتبه سوم سوم ۴ میلیون تومان به همراه بُن خرید کتاب) اهدا شد.
حجت الاسلام فروتن در پایان با اشاره به تلاش دبیرخانه جهت حمایت از طلاب برگزیده، عنوان کرد: از تمامی ظرفیت ها تا حد توان برای حمایت از طلاب مستعد و نخبه استفاده خواهیم کرد.

گفتنی علاقه مندان جهت ثبت نام در این رویداد می توانند به سایت حوزه علمیه خراسان مراجعه کنند؛ طلاب غیرخراسانی باید ابتدا از این طریق شناسه و رمز برای ثبت نام دریافت کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
یکی از اهداف برگزاری رقابت های علمی نخبگانی، ارتقای سطح علمی و دانش متقاضیان می باشد.
0
0