۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۸۵۷۱۲
مدیر حوزه علمیه اصفهان:

مدارا کردن با مردم از ضروریات کار روحانیت است

مدارا کردن با مردم از ضروریات کار روحانیت است
اصفهان - آیت الله طباطبایی نژاد روحانیت را لباس مربیان اسلام دانست و گفت: مدارا کردن با مردم را از مهم ترین لازمه‌های کار روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد مدیر حوزه علمیه اصفهان، در مراسم هفدهمین دوره تلبس طلاب حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به اهمیت عید سعید غدیر و شأنیت و بزرگی این روز مهم در اسلام، گفت: لباس روحانیت لباس مربیان اسلام است.

وی با بیان اینکه روحانیت زنده کننده امر اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: این همان زنده نگاه داشتن معارف دین و تبیین کلام اهل بیت(ع) برای جامعه است، هرکسی به راهنمایی یک مبلغ دین عمل کند حتی بعد از فوت آن روحانی نیز اجر و پاداش و ثواب این هدایتگری برای آن مبلغ دین محفوظ خواهد بود.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه هرگز از تلبس به لباس مقدس روحانیت پشیمان نشده‌ام و فرزندان من هم روحانی هستند، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون با مشکلات و سختی‌های بسیاری مواجه هستند، اما هرگز این سختی‌ها به اندازه سختی‌هایی که ائمه اطهار(ع) از جمله امام علی(ع) متحمل شدند نخواهد بود، طلاب قطعا والدین و خانواده و همسر صالحی دارند که آنها را در این مسیر دشوار و مهم همراهی کرده و مشکلات آن را تحمل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر ضرورت صبر و تحمل طلاب بر مشکلات، مدارا کردن با مردم را از مهم ترین لازمه‌های کار روحانیت دانست و اظهار کرد: نظم و آراستگی داشتن از ضروریات طلبگی و تلبس به لباس روحانیت است؛ باید شئون بسیاری توسط روحانیون رعایت شود و قطعاً کار دشواری برای روحانیون در پیش است و باید این الگو بودن برای مردم همواره در نظر روحانیون باشد./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات