۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۸۵۷۲۱

توسعه عتبات عالیات رسالت جهانی شیعه است

توسعه عتبات عالیات رسالت جهانی شیعه است
رئیس ستاد عتبات عالیات استان اصفهان گفت: توسعه عتبات عالیات رسالت جهانی شیعه است و شیعیان جهان در این مسیر به دنبال پیشی گرفتن از همدیگر هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، غلامرضا کرمی عصر چهارشنبه در آیین رونمایی از نیم‌ضریح مطهر شهدای کربلا، گفت: مردم اصفهان همواره در توسعه حرم‌های اهل بیت (ع) از جمله صحن حضرت زهرا (س)، صحت حضرت زینب (س) و در جای‌جای مختلف عتبات با تمام توان کمک کرده‌اند.

نماینده ادوار مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هنرمندان این خطه در رشته‌های هنری مرتبط با معماری، منبت، معرق و فرش‌بافی نقشی بدیل داشته‌اند.

وی با اشاره به نقش فراگیری بیماری کرونا در کُند شدن برخی بازسازی‌ها، افزود: مجموعه‌ای از اقدامات سخت افزاری و نرم‌افزاری با شتاب در حال پیشرفت است.

کرمی به نقش شهید سلیمانی در تاسیس ستاد عتبات عالیات اشاره کرد و ادامه داد: این شهید بزرگ منزل خود دا در کرمان وقف روضه‌خوانی کرد و با باورمندی به آخرت، معنویت را در ‌کنار جهاد و تلاش برای حفظ دین خدا به عنوان سرباز نظام اسلامی در هم آمیخته بود.

نماینده ادوار مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی روش شهید سلیمانی را الگوی مسوولان نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: باید راه او در پیمودن راه معنویت، سربازی ولی فقیه و خدمت به مردم و نظام اسلامی سرلوحه همه شود.

جعفر عسکری نیز در آیین رونمایی از نیم‌ضریح مطهر شهدای کربلا، گفت: در روایات دینی است که کسی که در راه خدا مال خویش را صرف نکند، چندین برابر در راه غیر خدا صرف خواهد کرد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اصفهان با اشاره به پیشگامی مردم اصفهان در انقلاب و دفاع مقدس، گفت: یکی از نشانه‌های تمدنی شیعه بازسازی عتبات عالیات است و مردم اصفهان همانطور که در ایثار جان و انفاق مال پیشگام بوده‌اند در برگزاری مراسم مرتبط با ائمه اطهار (ع) و توسعه عتبات پیشتاز و همواره الگو بوده و هستند.

وی افزود: همانطور که کلیساهای کهن و معابد نمود آثار تمدنی و فرهنگی ادیان مختلف است، شیعیان ایران، عراق، پاکستان، افغانستان و دیگر اقصی نقاط جهان در راستای رسالت تمدنی و فرهنگی در توسعه عتبات مقدس همواره کوشیده‌اند و این راه را با قدرت ادامه می دهند.

عسکری با اشاره به توطئه دشمنان اسلام در فضاسازی علیه ساخت و سازهای حرم‌های ائمه اطهار (ع)، اظهار کرد: کمک‌های مردمی در توسعه عتبات عالیات در واقع سرمایه گذاری بزرگی است که ثمرات دنیوی و اخروی آن در حوزه‌های دینی،فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تداوم دارد و از سوی دیگر همواره قشر کم‌درآمد جامعه بیشترین میزان کمک را داشته‌اند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اصفهان تصریح کرد: حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، همدلی و همزبانی و انسجام شیعیان ‌جهان، ماندگاری و معرفی فرهنگ، هنر و معماری ایرانی و اسلامی و ده‌ها مولفه ‌دیگر از ثمرات این بازسازی‌ها و تبادلات فرهنگی و مذهبی است.

وی با اشاره به سیره و فرهنگ عاشورایی شهدا در خدمت به مردم، نظام و فرهنگ اسلام تصریح کرد: اگر الگوی مدیریتی شهدا امروز حاکم‌بود، مشکلات امروز گریبانگیر جامعه نبود و لذا وظیفه داریم این مسیر را معرفی و ادامه دهیم.

عسکری با اشاره به تلاش قشر ضعیف جامعه در ابراز ارادت و بازسازی عتبات پیشگام است، تاکید کرد: بر خلاف فضاسازی خناسان کوردلی که دم از فقر مردم می‌زنند، بیشترین میزان کمک‌ها برای ساخت عتبات را اقشار ضعیف تقبل کرده‌اند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اصفهان با اشاره به پیشینه مردم اصفهان در ساخت و توسعه عتبات، گفت: مردم اصفهان ساخت ۴۰ درب از درب‌هایک عتبات، کمک در ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و صحن حضرت زینب (س) در کربلا را با افتخار به سرانجام رسانده‌اند.

عسکری با اشاره به رونمایی از سه پروژه ضریح امازاده محمد فرزند حسن مجتبی (ع)، نیم ضریح شهدای کربلا و فرش ایوان طلای امامان کاظمین، گفت: بانی هزینه‌های ساخت ضریح امام زاده محمد فرزند امام حسن مجتبی (ع) شیعیان عراق بوده‌اند و توسط هنرمندان زرین‌شهر ساخته شده است و ۲ پروژه دیگر با همت و حمایت مردم اصفهان و سرانگشت هنرمندان این خطه تولید شده است و ۲۰ هنرمند در ساخت نیم ضریح ۷۲تن نقش ایفا کرده‌اند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اصفهان خاطر نشان کرد: برغم سخن‌پراکنی‌های دشمنان در این شرایط سخت معیشتی، میزان جمع‌آوری نذورات در سال جاری بیش از میزان جمع‌آوری شده در سال های ۹۸ و ۹۹ است.
وی با بیان اینکه این مسیر ادامه دارد، افزود: در سال جاری نیز مردم اصفهان چند طرح از توسعه عتبات را دنبال می‌کنند./۹۸۸/

مراسم رونمایی از نیم‌ضریح مطهر مقام ‌۷۲تن و فرش ایوان طلاب حرمین امام هادی و امام حسن عسکری (ع) عصر چهارشنبه با حضور آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و جمعی از مسوولان کشوری و لشکری استان و خانواده شهدا برگزار شد.

در این مراسم از جمعی از خانواده‌های شهدا و هنرمندان موثر در ساخت حرم‌های اهل بیت (ع) تجلیل شد.

ارسال نظرات