۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۶۸۵۷۲۵

تأکید رئیس انجمن علمای صور بر پیروی از الگوی ایران بر اساس وحدت

تأکید رئیس انجمن علمای صور بر پیروی از الگوی ایران بر اساس وحدت
شیخ علی یاسین العاملی با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر نیاز لبنان به دولتی با اقدامات بنیادین، ضرورت پیروی از وحدت را که اساس الگوی جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ علی یاسین العاملی، رئیس انجمن علمای صور در لبنان امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: وضعیت کشور به حدی رسیده است که دیگر تحمل ناز و ادای سیاسی بیشتری از جانب مقامات را ندارد. وی با تأکید بر نیاز به اقدام سریع، کنار گذاشتن منافع شخصی و روی کار آمدن دولت عمل و نه دولت حرف و انتخابات تصریح کرد که اوضاع لبنان به شرایطی رسیده است که دیگر نمی‌توان با دولتی که نقش تسکین‌دهنده را ایفا می‌کند مشکلات آن را حل کرد، بلکه دیگر جای تعلل نیست و کشور در شرایط کنونی به دولتی نیاز دارد که راه‌حل‌های بنیادینی را اتخاذ کند تا اوضاع به اقتصادی و مالی کشور را سامان دهند.

وی در ادامه افزود امروز ما برای مقابله با خطراتی که جوامع ما را تهدید می‌کند خواه در مواجهه با استكبار جهانی، یا در برابر تحریم‌های ناعادلانه یا حتی در مبارزه با شیوع بیماری کرونا به شدت به اتحاد، همبستگی و همکاری نیاز داریم و تأکید کرد که الگویی که جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی‌(ره) و پس از وی امام خامنه‌ای ارائه کرده است، الگوی شرافتمندانه‌ای است که از مبانی اسلام ناب محمدی سرچشمه گرفته و مبنای آن وحدت انسانی است.

وی در پایان وحدت را مبنایی دانست که لبنان باید با استناد به آن از خود در برابر طرح صهیونیستی-آمریکایی دفاع کند، چرا که این طرح هدفی جز گسترش اختلاف و تفرقه و تحقق منافع اسرائیل و آمریکا ندارد./۹۸۸/

منبع: العهد

ارسال نظرات