۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۸۵۷۹۷
گرانیگاه فرهنگ (۱۲)؛

مجلس به دنبال فیلترینگ پلتفرم های خارجی نیست

مجلس به دنبال فیلترینگ پلتفرم های خارجی نیست
حجت الاسلام غضنفرآبادی گفت: آنچه در جامعه درباره طرح صیانت به مردم القاء شده به هیچ وجه درست نیست، قطعاً مجلس به دنبال فیلترینگ فضای مجازی و پلتفرم های خارجی نیست.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم، ریگان و فهرج در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به طرح صیانت از کاربان فضای مجازی گفت: فضای مجازی با این کیفیتی که در حال حاضر وجود دارد، قابل قبول نیست و در هیچ کجا بی قانون و رها نیست.

وی با اشاره به تصویب اصل 85 قانون اساسی ابراز داشت: حالا که فضای مجازی در کشور ما رها شده است نیاز به یک سرو سامان و قانونمندی دارد و هرکسی در چارچوب قانون وظیفه خودش را انجام بدهد، طرح صیانت از کاربران ممکن است اشکالاتی داشته باشد که به همین جهت نمایندگان به اصل 85 رأی دادند تا در کمیسیون تخصصی چکش کاریی های لازم صورت بگیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه در جامعه درباره طرح صیانت به مردم القاء شده به هیچ وجه درست نیست، قطعاً مجلس به دنبال فیلترینگ فضای مجازی و پلتفرم های خارجی نیست و به نفع و در خدمت مردم خواهد بود.

حجت الاسلام غضنفرآبادی اذعان داشت: فضای مجازی امروز قتلگاهی برای اعتقادات جوانان ما بوده و این فضا اتوبانی برای دشمن در دل جمهوری اسلامی است که هرکاری می خواهند انجام می دهند، نیاز است جلوی این کار در قالب طرح صیانت از کاربران فضای مجازی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین موضوعات این طرح مکلف کردن دولت برای ایجاد سازو کارها و ابزارهای لازم در کشور خواهد بود تا به مرور زمان پلتفرم های داخلی با کیفیت جایگزین پلتفرم های خارجی بشود و به علت کیفیت بالا مردم کشور به پلتفرم های داخلی گرایش پیدا کنند.

نماینده مردم بم، ریگان و فهرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گمانه زنی ها در رابطه با طرح صیانت تصریح کرد: هدف از اجرای طرح صیانت حمایت از کسب و کارهای داخل کشور می باشد و جای هیچ نگرانی نیست، طرح صیانت بدون تردید به نفع مردم جامعه خواهد بود و مردم تحت تاثیر دروغ پردازی های فضای مجازی و دشمنان ایران قرار نگیرند.

 

ارسال نظرات