۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۸۵۸۰۰
امام جمعه بابل:

دولت فعلی، مایه عبرت برای دولت های بعدی است

دولت فعلی، مایه عبرت برای دولت های بعدی است
مازندران - امام جمعه بابل با بیان این که دولت فعلی اقتصاد کشور را معطل مذاکره با غرب کرد، گفت: این دولت مایه عبرت برای دولت های بعدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع ویروس کرونا در سطح استان و شهرستان، آن را نتیجه تعطیلی شش روزه تهران و سیل مسافران در استان عنوان کرد.

وی با بیان این که متأسفانه مسؤولان با تصمیمات اشتباه خود به وضعیت بحرانی امروز کشور دامن می زنند، افزود: بسیاری از کارشناسان و متخصصان این تعطیلی شش روزه را بی تأثیر و عامل افزایش سفر و در نهایت گسترش دامنه انتقال بیماری عنوان کردند.

امام جمعه بابل با اشاره به این که نتیجه این تعطیلی شش روزه، افزایش نگران کننده بیماران بدحال در بیمارستان ها عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار مسؤولان بهداشتی استان، هزاران بیمار در حال حاضر در بیمارستان های مازندران به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که آمار وحشتناکی که دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران هر روزه از بیماران و فوتی‌ها ارایه می‌کنند، بسیار غم انگیز است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه کارشناسان طرح تعطیلی را غلط دانستند؛ اما امروز مردم این استان باید این خسارت‌ها را تحمل کنند.

وی با اشاره به این که این سیاست های خسارت آفرین باید در دولت آینده کمتر شود، تصریح کرد: نباید با تصمیم گیری اشتباه، بر مشکلات کشور در این شرایط سخت افزود.

امام جمعه بابل در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین دیدار رییس جمهور و اعضای هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بعد از هشت سال از عمر این دولت، رهبر معظم انقلاب این دولت را دولت عبرت نامید که این خود می تواند الگویی برای سایر دولت ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که این دولت مایه عبرت برای دولت های بعدی است، ادامه داد: این دولت تا آنجا که روی پای خود بود خوب عمل کرد، اما وقتی به غرب اعتماد کرد با خفت با آنها برخورد کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این دولت با سیاست های اشتباه خود اقتصاد کشور را معطل کرد، بیان داشت: با این تصمیم گیری های اشتباه دولت فعلی خسارت های بزرگی در حوزه اقتصادی کشور به ویژه اقتصاد مقاومتی پدید آمد.

وی با بیان این که متأسفانه علیرغم همه بدعهدی های طرف های غربی باز هم رییس دولت فعلی در این روزهای پایانی عمر دولت باز هم به برجام خوش بین است، افزود: همه مشکلات این کشور ناشی از آن است که دولت فعلی حل مشکلات کشور را به غرب پیوند زده است.

امام جمعه بابل با تأکید بر این که دولت آینده باید تنها به مردم و توانایی های دخلی تکیه کند، بیان داشت: رشد و شکوفایی کشور در گرو تکیه بر توان و ظرفیت داخلی است./950//210/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
صالح اسکندری طی یادداشتی نوشت: خاطرم هست جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، دقایقی پس از مراسم تحلیف خود با امضای چندین فرمان اجرایی در کاخ سفید، میراث سیاسی دونالد ترامپ، همتای پیشین خود را به چالش کشید.

دور از انتظار نیست آیت‌الله رئیسی در اولین روز پس از تحلیف، چند فرمان اجرایی مهم در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی صادر کند و ضمن به‌چالش‌کشیدن میراث سیاسی دولت روحانی، مردم را به آغاز تغییرات مثبت در زندگی و کسب و کارشان امیدوار نماید.

ده فرمان پیشنهادی ذیل، صرفاً ایده‌هایی مبتنی بر برنامه های اعلامی رئیس جمهور سیزدهم مبتنی بر دو اولویت اساسی معیشت مردم و مقابله با کروناست که می تواند ضمن احیای سرمایه اجتماعی امید را در دل مردم زنده کند؛

۱- فرمان آغاز ساخت یک میلیون مسکن ارزان قیمت برای سال ۱۴۰۰ بدون احتساب قیمت زمین و ثبت نام از متقاضیان با اصلاح ایراداتی که در پروژه مسکن مهر وجود داشت. کلان‌پروژه‌ای که در دولت روحانی "مزخرف" خوانده شد و تبعات آن کمبود میلیون‌ها واحد مسکونی و افزایش بی‌سابقه قیمت مسکن در یکی دو سال اخیر شد.

۲-ابطال بخشنامه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور درباره افزایش حقوق مدیران اگرچه در هیئت تطبیق مصوبات با قوانین مجلس رد شده است.

۳- فرمان صدور کارت معیشت برای خانوارهای ۵ دهک اول با اعتبار ماهیانه قرض‌الحسنه و ساماندهی یارانه‌های پرداختی بخصوص یارانه بنزین به نحوی که به همه آحاد مردم حتی آنهایی که خودرو ندارند اختصاص یابد.

۴- فرمان کاهش پلکانی مالیات بر عملکرد واحدهای تولیدی و ساماندهی مالیات بر ارزش افزوده در راستای حمایت از بازاریان، اصناف و تولیدکنندگان و راه اندازی سامانه هوشمند مالیاتی

۵- فرمان راه‌اندازی سامانه‌های شفافیت(مانند قراردادهای دولتی و عملکرد شرکت‌های دولتی) در راستای تحقق کامل دولت الکترونیک و اتصال سامانه‌های دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در یک سامانه جامع

۶- فرمان آغاز واگذاری دارایی‌های منجمد و بنگاه‌های اقتصادی بانک‌ها به مردم و حسابرسی بانک‌های خصوصی

۷- فرمان آغاز کاهش ۲۰ درصدی قیمت نان، مرغ، گوشت، روغن، شکر و... از طریق استقرار کامل مدیریت زنجیره تأمین کالاهای اساسی و ساماندهی زنجیره تأمین نهاده ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی برای حمایت از تولیدکنندگان

۸- فرمان آغاز صدور کارت سلامت برای همه ایرانیان به نحوی که با این کارت هزینه خدمات از مراکز درمانی (مانند بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها) از طریق بیمه و تسهیلات قرض‌الحسنه (بابت سهم بیمار) پرداخت خواهد شد و پرداخت از جیب مردم بابت هزینه درمان به نصف کاهش خواهد یافت. (از ۴۳ درصد به ۲۰ درصد)

۹- فرمان تسریع در ترخیص کالاهای موجود در گمرک‌های کشور با محوریت کالاهای اساسی و نهاده های دام و طیور

۱۰- فرمان بسیج کلیه دستگاه‌ها و ظرفیت‌های نظام و دولت برای واکسیناسیون عمومی مردم در برابر ویروسکرونا ظرف ۶ ماه آتی از طریق واکسن‌های داخلی و وارداتی شبیه همان ظرفیتی که در جریان واکسیناسیون فلج اطفال پای کار آمد.
0
0